maandag 3 maart 2014

Mixtape Monday (5): Sleep

Jep, het is weer maandag. Net als zo'n beetje elke andere doordeweekse dag had ik moeite m'n bed uit te komen - slapen is zo ontzettend fijn! Vorig jaar had ik al een paar mixtape mondays op mijn blog, ik ben van plan dit weer op te pakken. En omdat mijn bedje vanochtend zo ontzettend lekker warm en comfy was, heb ik dit keer het thema "sleep" genomen. 14 relaxte nummers om bij te (dag)dromen en van sommigen zul je misschien wat wakkerder worden - maar dan wel op een subtiele manier ;)


1. The Dandy Warhols - Sleep. Mijn ultieme slaapnummer, heb menig powernapje gedaan met dit nummer op repeat!
2. Unknown Mortal Orchestra - Swim and Sleep Like a Shark. Beetje vreemd maar wel ontzettend lekker.
3. Timber Timbre - Hot Dreams. Voor de 'avontuurlijke' dagdromer ;)
4. Bowerbirds - Tuck the Darkness in. Je kunt natuurlijk ook gewoon terug naar bed gaan.
5. The Monkees - Vrolijk toch? Voor als je toch wat van deze dag wil/ moet maken.
6. Final Fantasy - This is the Dream of Win & Regine.
7. Boy & Bear - Harlequin Dream. Leuk liedje van een leuk bandje :)
8. Radiohead - Go to Sleep. Ik wilde eigenlijk "wakey wakey rise & shine" maar die staat niet op Spotify.
9. The Tallest Man on Earth - Dreamer. "Sometimes the blues is just a passing bird"
10. Queens of the Stone Age - This Lullaby. Mark Lanegan mag mij altijd in slaap komen zingen, zijn stem is echt hemels.
11. Hall & Oates - You Make My Dreams. Lekker vrolijk! Laten we allemaal een dansje doen vandaag, ok?
12. Fleetwood Mac - Dreams. Gouwe ouwe!
13. M. Ward - Lullaby + Exile. Hier word ik altijd zó relaxed van..
14. Black Rebel Motorcycle Club - Awake. Wakker worden kan ook enorm sfeervol en met fijne gitaren.



Happy Monday allemaal!

Mochten jullie trouwens nog suggesties hebben voor thema's hoor ik die graag..

3 opmerkingen:

  1. Ik wist al voordat ik ging lezen dat de Dandy's hier in zouden staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder dat nummer klopt het lijstje gewoon niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens, mijn favoriete slaapmuziek is toch wel Hammock. Heerlijk rustig. Doet het ook goed als leesmuziek.

    BeantwoordenVerwijderen