maandag 24 maart 2014

Mixtape Monday (7): Family Matters

Het thema "familie" was niet zo moeilijk, maar wel leuk om te doen. Ik heb een aantal van onze familieklassiekers gecombineerd met persoonlijke topnummers en ik heb geprobeerd er ook wat minder bekende artiesten op te zetten.

1. Dire Straits - Brothers in Arms. Mijn favoriete DS nummer en een vaste waarde bij onze familiediners. De gitaarsolo is waanzinnig! Krijg er altijd kippenvel van.
2. Sufjan Stevens – for the widows in paradise, for the fatherless in Ypsilanti. Vroeger, toen YouTube nog 240p videos had, keek ik zo’n beetje elke dag naar een live versie van dit nummer. Sufjan Stevens op een hek bij een wei, met alleen een banjo en zijn stem. Wauw.
3. Grizzly Bear – Little Brother. De tekst “my little brother was a solemn one/ he always had his quiet corner” past best goed bij mijn jongste broertje..
4. Stone Roses – Love Spreads. Een van mijn favorieten van de Stone Roses: een werkelijk “badass” intro gecombineerd met toffe teksten (The messiah is my sister – ain’t no king man, she is my queen). Ik kan niet stil blijven zitten als ik dit hoor.
5. Oh No Oh My – I have no sister . Klopt, ik heb geen zus. En wat je niet kent mis je ook niet. Leuk bandje trouwens, Oh No Oh My. Album is een aanrader :)
6. Bear’s Den – Mother. Ik ben dol op Bear’s Den dus die moest hier gewoon bij. Banjo <3 7. Department of Eagles – Family Romance. DoE is een bandje met leden van Grizzly Bear, met dank aan deze mixtape heb ik het album weer eens tevoorschijn gehaald. 8. Avett Brothers – Murder in the City. Ik hou van het “Always remember there was nothing worth sharing like the love that let us share our name”. Teary eyes, check. 9. The Mountain Goats – No Children. Ik probeer zo vaak als ik kan the Mountain Goats te pluggen en dat doe ik dus ook weer. Misschien wel hun beste nummer! 10. Queens of the Stone Age – Little Sister. Ik wilde niet alleen maar sappy folkdingetjes, dus is het nu tijd om te knallen :) 11. Devendra Banhart – Chinese Children. De tekst is heerlijk raar en leuk, even een vrolijk nummertje op deze “bleh” maandag. 12. Black Keys – Sinister Kid. Dit is zo lekker groovy, krijg zin om te dansen ;) 13. Agnes Obel – Brother Sparrow. Het is fijn wegdromen met deze muziek… 14. The Hollies - He ain’t heavy he’s my brother. Dit is natuurlijk enorm cheesy en sappy, maar dat boeit me niets. Ik doe alles voor mijn broers, they’re not heavy at all ;) Bonus (want niet op Spotify):

Middle Brother - Middle Brother. Heerlijk album (wat ook Middle Brother heet) en hier word ik altijd erg vrolijk van :)


3 opmerkingen:

  1. Hoe toevallig dat we in dezelfde ochtend allebei Sinister Kid in onze playlist stoppen! Onze smaken liggen dan zeker niet ver van mekaar. Mooi lijstje, ken de helft en die vind ik goed (The Hollies is fantastisch), de andere helft ken ik niet maar zullen dan ook de moeite zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1, 2, 4 en 13 vind ik ook erg prettig! Van Brothers in Arms vind ik de live-versie (luister hem op Alchemy of On the Night) trouwens beter dan die van het album.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de live-versie heeft ook mijn voorkeur :)

    BeantwoordenVerwijderen