dinsdag 1 april 2014

Avonturen in de sportschool (2)

Ik kom nog steeds regelmatig (ca. 3 keer per week) in de sportschool en zeker als ik 'gewoon' aan het fitnessen ben zie ik de meest fantastische types voorbij komen ;) Never a dull moment..

En omdat ik van observeren hou zal ik proberen ze zo waarheidsgetrouw als mogelijk te beschrijven...

- De vrouw die niet zweet.

Ik weet niet hoe het in godsnaam kan, maar af en toe komt een vrouw/ meisje (denk zo rond de 30) naast me op de crosstrainer. Superskinny, hip haar en altijd hetzelfde outfitje aan. Waar ik na 3 minuten mijn vestje uit móet doen omdat ik anders eruit drijf houdt zij de hare de hele tijd aan. Ze zet het apparaat op de maximale snelheid, gaat lopen.. en blijft lopen. Geen spoortje van vermoeidheid of inspanning, haar gezichtsuitdrukking blijft continu hetzelfde. Ik bedenk me nu opeens dat ze misschien een alien is... zou het?

- Het brulaapmannetje.

Ik moet altijd heel hard lachen om het brulaapmannetje. Er lopen meerdere van deze soort rond, maar ze hebben wel het een en ander gemeen. Categorie "bijna midlife crisis", dus moet er gesport worden - in witte sokken. Vooral met gewichten natuurlijk. Ze doen hard hun best om hun bierbuik tegen te gaan, en dat laten ze horen ook. De oerkreten galmen door de hele ruimte, en als ze klaar zijn lopen ze nog even heel stoer een rondje. Lol.

- De jongetjes.

Jongetjes komen nooit alleen. Ze hebben een vriendje nodig die kan kijken of ze goed met de gewichten bezig zijn. Vaak te vinden bij de spiegel, want misschien zijn de armen al wat groter geworden? Ik vind ze schattig :P

- Fashionista workout.

Hier moet ik ook altijd smakelijk om lachen. Ook deze dames komen nooit alleen, het moet wel leuk en gezellig zijn natuurlijk. Hip pakje aan, het liefst met veel roze en tijger/luipaardprint en dan op naar de BBB-les of loopband. Maar omdat het leuk en gezellig moet blijven gaat het nooit zo hard dat ze niet meer met elkaar kunnen kletsen.. je zou 'es buiten adem raken zeg ;)

2 opmerkingen:

  1. Stereotypen in openbare plekken. Je kan er boeken over schrijven. Ik had er jaren geleden aan moeten beginnen, bij de supermarkt. Nu heb ik al veel te veel kansen gemist om unieke bezoekers vast te leggen op papier.

    Is het brulaapmannetje hetzelfde als de alpha male?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ehm, ik geloof dat de brulaapjes wannabe-alpha males zijn :P En ik had in mijn Blokker-tijd (7 jaar lang) ook echt boeken vol kunnen schrijven.., gemiste kans.

    BeantwoordenVerwijderen