maandag 28 april 2014

Laptoploos weekend

Sinds een maand of twee heb ik het goedkoopste sim-only abonnement dat er is, dus zonder internetbundel. Dit bevalt best goed, al was het in het begin wel even wennen om niet constant op facebook/whatsapp etc. te kunnen. Afgelopen week kwam er nóg een uitdaging bij: laptoploos door het leven gaan. Mijn laptop en ik zijn onafscheidelijk, het ding staat zo'n beetje de hele dag aan. Facebook, spelletjes, muziek en andere websites... het gaat de hele dag door. Totdat afgelopen woensdag mijn laptop niet meer wilde opladen en ik 'my precious' naar de laptopman moest brengen. Die kan het (godzijdank) maken maar omdat hij op vakantie is krijg ik 'm pas volgende week terug. Ik had naar een andere winkel kunnen gaan, maar ik vond het ook wel weer een uitdaging ihkv 'slow life'. Overdag heb ik een computer tot mijn beschikking (handig als je met je scriptie bezig bent) en in het weekend zou ik eventueel de laptop van mijn moeder kunnen lenen. Maar dat heb ik dus niet gedaan, ik hou namelijk wel van een uitdaging ;)

En eigenlijk ging het boven verwachting goed. Zaterdagochtend vloog voorbij omdat ik 2,5 uur ging wandelen, in de middag was er tijd om te lezen en snooker op tv (over 'slow life' gesproken...) en alleen aan het begin van de avond had ik een klein beetje last van ontwenningsverschijnselen. Gelukkig had ik wat films klaarliggen en ging de avond zo voorbij..

Zondag leek lastiger te worden. Natuurlijk, ik was een tijd onder de pannen met fitness en yoga, maar in de middag sloeg de verveling toe. Toch maar weer lezen dus! En een dutje, omdat het kon. Ook was er wederom snooker op tv en sloot ik de dag af met een goede dosis Gilmore Girls.

Ik had verwacht zware ontwenningsverschijnselen te hebben, maar ik vond het eigenlijk toch ook wel érg fijn om niet constant mijn mail/ facebook/ overige websites te checken. Ik hoop dit door kan zetten als mijn laptop er weer is, je raakt (onbewust) erg verstrengeld in het grote social media web...

3 opmerkingen:

  1. Ik zou nooit een week zonder mijn laptop kunnen. Ik zit er nu weer al heel de ochtend op! Respect daarvoor.

    Bedankt voor de wensen btw. R is een evengoede keuze als Songs For The Deaf, de laatste kende ik gewoon eerst waardoor dat mijn favoriet is! Wat zou jouw nummer 1 zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vandaag de laptop van mijn moeder geleend, even weer alles bijlezen enzo.. en ik moet ook gewoon doorwerken aan mijn scriptie. Van QOTSA is R mijn favoriet, en Ágætis Byrjun is mijn favo album allertijden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik experimenteer ook wel eens. Avondje telefoon boven laten liggen. Laptop weg, boek erbij. Het social media-web kleeft echter veel en vaak, meer dan je zelf doorhebt. Mijn streven is overigens al eerder ontstaan, zie http://stijnlamers.wordpress.com/2013/10/07/digitale-dosering/

    BeantwoordenVerwijderen