woensdag 2 april 2014

Hidden gems - series (2)

Een paar weken geleden heb ik het gehad over enkele van mijn favoriete Brits/ Ierse series.. en vandaag zet ik 2 van mijn favoriete Amerikaanse series in het zonnetje: Pushing Daisies en Wonderfalls. De twee series hebben wel wat gemeen: dezelfde maker (Bryan Fuller), een bizar gegeven (doden tot leven wekken/ pratende objecten) en de hoofdpersoon van Pushing Daisies (Lee Pace) speelt een bijrol in Wonderfalls. Oh, en hij speelt King Tranduil in the Hobbit films. Awesome.


PUSHING DAISIES

Ik heb geen idee hoe ik hier ooit bij kwam, maar het is wel echt een favorietje geworden. Ik heb de dvd’s redelijk goedkoop kunnen vinden op amazon (mét ondertiteling en gratis verzending naar NL), en de twee seizoenen al vaak (opnieuw) bekeken. Het is een heerlijk kleurrijke, maffe serie met spitsvondige dialogen, knotsgekke moorden en leuke karakters. De hoofdpersoon, Ned, is een taartenmaker die dode mensen/dieren tot leven kan wekken. Deze gave gebruikt hij om samen met een detective moorden op te lossen. Als hij de ‘levende dode’ weer aanraakt is deze voorgoed dood, als hij langer dan een minuut wacht moet er iets anders sterven. De gave wordt pas écht problematisch als hij besluit zijn jeugdliefde tot leven te wekken en te laten leven…

Ik geloof dat Pushing Daisies iets bekender is in Nederland, het is ooit eens op Net5 uitgezonden als ik me niet vergis. Nou, het is echt een aanrader! Lekker zoet, beetje cheesy en af en toe een musicalnummer, wat wil een mens nog meer ;)

Het is wel jammer dat er maar 2 seizoenen zijn, maar dat mag de pret niet drukken.



WONDERFALLS

Deze serie is van de makers van Pushing Daisies, dit keer over een cynisch meisje (Jaye) dat in een toeristenwinkeltje bij de Niagara Falls werkt. Er is helaas maar 1 seizoen (13 afleveringen) gemaakt, maar er is wel een soort van einde, in ieder geval een einde waar je vrede mee kunt hebben. Het is ook weer lekker quirky: een niet zo sociaal meisje met een uitzichtloze baan krijgt opeens te maken met ‘inanimate’ objects die tegen haar gaan praten, zoals knuffels en toeristische prullaria. Ze krijgt allerlei cryptische adviezen, en als ze niet doet wat het object zegt gaat er van alles fout. Ook de dialogen en de plaatjes zijn weer geweldig in deze serie, heerlijk droog en daar hou ik van!


2 opmerkingen:

  1. Helaas, het is je niet gelukt me te overtuigen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your loss ;) En je was bij voorbaat al een moeilijk publiek :P

    BeantwoordenVerwijderen