woensdag 23 april 2014

Weetjes Woensdag (2)

Het is weer woensdag, dus weer tijd voor wat random facts. Dit keer gaat het over mijn tienerjaren, met af en toe een uitstapje naar nu. Random fact: ik ben soms een beetje chaotisch ;)

19. Ik heb een aantal jaar getennist. Ik was echt heel slecht maar had wel de grootste lol. Ik sloeg bijna altijd mis en mijn moeder had plaatsvervangende schaamte ;) Uiteindelijk zag ik ook wel in dat het niet zo veel had en toen ben ik gestopt.
20. Tot aan (ongeveer) de derde van de middelbare school was ik superverlegen. Ik durfde niet eens wat te vragen in de supermarkt, ik liep gewoon een paar rondjes extra op zoek naar hetgeen dat ik moest hebben.. Dat is nu wel anders, haha!
21. Ik ben negen jaar lang dansmarieke geweest bij de carnaval. Echt waar. Ik kon de spagaat en vond het heerlijk om op te treden (dat vond ik dan weer niet eng, hmm)


22. Op mijn zestiende ging ik voor het eerst zonder ouders op vakantie, ik ging met een vriendin naar Bloemendaal. Super hip!
23. Ik kan pas sinds kort mijn eigen haar vlechten (echt waar!). Ik heb drie broers en mijn moeder en ik tutten vroeger nooit. Nu nog steeds niet trouwens. Ik kan trouwens alleen een ‘schuine’ vlecht maken, mijn motoriek is echt verrot..
24. We hadden vroeger ontzettend veel dieren thuis (kippen, schapen, geiten, konijnen, katten, pony’s, een hond, hamsters en een paar goudvissen) en als ik ‘later groot ben’ wil ik sowieso geitjes! Die zijn hil-a-risch :D
25. Ik lust geen koffie en thee, en ik begon pas met het drinken van ‘prik’ toen ik een jaar of 14 was. Tot die tijd dronk ik vooral sapjes en water..


26. Ik ben een paar keer op tv geweest. De eerste keer was in een programma over klassieke muziek, waarin Gregor Bak (ja, wie kent die nog? :P) aan mij vroeg wat voor associaties ik had bij een bepaald stuk. Sinds dat moment heb ik een hekel aan het horen van mijn eigen stem, want mijn “euh aan een oorlogsfilm ofzo” klonk echt enorm stom en boers!
27. Toen ik op de middelbare school zat zong ik bij een schoolkoor, ik was eerste sopraan. We hebben o.a. in de Doelen, Concertgebouw Amsterdam en de Schouwburg in Arnhem en Nijmegen gezongen. Geweldige ervaring!
28. Er zijn weinig dingen die ik niet eet. Maar ik heb echt een hekel aan guacamole, olijven en (brrrr…) schimmelkazen. Kom op, als het beschimmeld is ga je het toch niet opeten!?
29. Ik denk dat Monty Python & the Holy Grail de film is die ik het vaakst heb gezien. Mijn ouders zijn er fan van en ik zag de film voor het eerst toen ik een jaar of 9 was. En ik denk dat ik 'm sindsdien gemiddeld 1 keer per jaar heb gezien.. echt een tijdloze klassieker! Ik kan 'm ook helemaal meepraten, haha..
30. Mijn oma heeft mij ooit leren breien en nadat ik het minstens 10 jaar niet had gedaan vind ik het nu weer helemaal leuk en ontspannend enzo :)
31. Dr Martens, Punkyfish kleding en regenboog spikes.. jep, daar heb ik een tijdje mee rondgelopen. Ik had toen trouwens ook kort vuurrood haar, geïnspireerd door de clip van Bliss (Muse).
32. Ik heb nooit veel van make-up moeten hebben, ik was denk ik 16/17 toen ik voor het eerst mascara gebruikte en dat deed (en doe) ik alleen maar bij feestjes en andere speciale gelegenheden.


33. Ik heb ooit een tekenwedstrijd gewonnen, met als thema Biker Mice from Mars. Dat was echt een super vette serie, haha.
34. De ontdekkingsdrang wat betreft muziek zat er al vroeg in, op mijn 14e was mijn favoriete band Sigur Rós. Even later kwam daar Radiohead bij..
35. Eind basisschool/ begin van de middelbare school was ik super onzeker over mijn lijf. Ik was best wel mager, lang, bleek en had megavoeten (toen had ik al he-le-maal moeite met schoenen kopen). Ze noemden me ook wel ‘spook’ of ‘skelet’ en vroegen of ik wel genoeg at. Ik nam elke dag minstens 7 boterhammen mee naar school en het dieptepunt was toch wel dat de schoolarts me zei dat ik ondergewicht had en dat ze me ging controleren.. ze zei nog net niet dat ze dacht dat ik een eetstoornis had.. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en heb ik nu (godzijdank) curves.. het heeft alleen wat langer geduurd ;)

6 opmerkingen:

  1. Jij was er wel heel snel bij met Sigur Ros en Radiohead! Ik begon pas aan mijn zestiende toen ik beide op Rock Werchter zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. RW'08? Daar was ik ook bij, dat was de eerste keer dat ik Sigur Rós live zag - na heel wat jaartjes wachten.. wat heb ik toen staan janken, niet normaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Krijg ik dan helemaal geen inspiratie-credits van je in je blogpost? Nou, nou?! (;

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had ik bij deel 1 gedaan hoor ;) Ik blijf niet aan de gang! Kusje! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps lees dit nu pas haha. Was een grapje natuurlijk!

      Verwijderen
    2. Dat weet ik, natuurlijk! ;)

      Verwijderen