woensdag 4 juni 2014

Adventures on the road.. (mini-plog)












Sinds vorige week heb ik bovenstaande 'nieuwe oude stalen ros' in de schuur staan. Afgelopen weekend had ik al een proefritje gemaakt over de dijk (van de dijk af vind ik nog een beetje eng) en vanmiddag ging ik voor test #2, een langere afstand. Ik had al lopen klooien met versnellingen en ik snap er nog steeds niet zo heel veel van, gelukkig had ik al gauw een geschikt versnelling gevonden waar ik de hele tijd in gefietst heb.












Na een trage start (werkzaamheden, stoplichten en slome scholieren) kon ik eindelijk vrijuit. Eerst halte: het idyllische Baal, een gehucht vlakbij mijn geboortedorp. Er staan een paar práchtige boerderijen en dat is het dan ook wel zo'n beetje.












Vervolgens ging ik langs de Betuwelijn richting Huissen, waar ik het 'lingepad' op ging. Dit is echt een heerlijk pad om op te fietsen, zeker als het rustig is. Ik sjeesde langs buizerds, eendjes en een eenzame visser terwijl de lucht steeds donkerder werd.. en het begon te regenen..












En ja hoor: aan het eind van het pad begon het steeds harder te regenen, drama drama. Gelukkig waren mijn oom en tante thuis en kon ik daar even schuilen (het ging echt flink tekeer!). Na een korte (en gezellige) tussenstop ging ik door de (iets minder heftige) regen weer naar huis, ik had eigenlijk nog verder willen gaan maar het was toch ook wel érg koud en nat. En ik blijf een mooiweersporter ;)

Al met al was het een fijn ritje, hoewel ik remmen/ bochten rijden nog best spannend vind. Is een kwestie van wennen denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten