maandag 23 juni 2014

Best Kept Secret 2014 - vrijdag

Omdat afgelopen weekend zo extreem legendary en bizar fantastisch was, bestaat mijn verslag uit drie delen.

Op vrijdag had ik maar een paar bands die ik wilde zien, ik was sowieso pas om kwart over drie op de camping. Gelukkig hadden m’n festivalbuddies een ruime plek vrijgehouden voor onze tent en na een korte relaxperiode gingen we richting terrein. De locatie was een van de redenen weer naar dit festival te gaan: het heeft álles. Bomen, strand en water – ideaal.

Broken Twin was al even bezig toen ik de tent binnen kwam lopen en ik was er duidelijk niet voor in de stemming. Het klonk best mooi, maar ik denk dat ik het thuis nog eens moet proberen. Moddi beviel vanaf het begin erg goed (wat een schattige jongen/man is het toch!), met een speciale vermelding voor de toetsenist (met z’n dubbele vest) :)


En dan Breton. Tijdens inluistersessies beviel het best goed maar toen we richting tent liepen vroeg ik mij hardop af of de band al begonnen was, want in mijn herinnering was het toch echt geen hiphop/rap? Ook de rest viel een beetje tegen, hoewel het leuk was om even te dansen op het ‘hitje’.

Gelukkig viel Interpol absoluut niet tegen – het was alweer een aantal jaar geleden dat ik ze voor het laatst live zag (Carlos D. was er nog, dus zal het voor 2010 geweest zijn) maar het debuut is nog steeds ijzersterk. Gelukkig weten ze zelf ook wel dat hun kracht in de eerste twee albums ligt en speelden ze vrijwel alleen maar kneiters van hits. De drie nieuwe nummers klonken best ok en ik zal het album zeker gaan checken als ‘ie klaar is. Het eerste kippenvel van het festival, check: bij NYC (en dat is niet eens het beste nummer van Turn on the Bright Lights!)


Na Interpol ben ik een rondje gaan lopen over het festival, waarbij we werden ‘vermaakt’ door de enorme herrie van de Pixies. Een goede bak herrie is best lekker op z’n tijd, maar deze band hoort niet in die categorie thuis wat mij betreft.

De afsluiter, Caribou, zorgde voor een brede grijns op m’n gezicht en vermoeide voetjes – na een stroef begin ging het behoorlijk los en ik heb heerlijk staan dansen en springen. Misschien wel het hoogtepunt van de dag, samen met Interpol :)

2 opmerkingen:

  1. Ik had toch een andere speciale vermelding bij Moddi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat weet ik ;) Heb je haar al een aanzoek gedaan? Of kwam je een 10 tegen?

    BeantwoordenVerwijderen