woensdag 21 mei 2014

Weetjes Woensdag (3)

Weekje later dan gepland, maar hier is het derde (en laatste) blogje met weetjes over moi. Enjoy!

En als je nog een leuk allitererend thema weet voor op woensdag hoor ik dat graag ;)


36. Ik verzamel sprookjes/ sagen/ legendes van over de hele wereld. Mijn moeder had al een hele collectie en die ben ik aan het uitbreiden. Tot nu toe is West/ Noord Europa het meest vertegenwoordigd, de volgende toevoeging is hopelijk wat Native-American of Aboriginal spul.
37. Ik word blij van oude (het liefst geïllustreerde) boeken. Die geur, wow!
38. Ik heb nog nooit drugs gebruikt of een sigaret gerookt. Wel een keer waterpijp (met meloensmaak) maar dat ging niet over mijn longen.
39. Ik wil dit jaar een tatoeage laten zetten. Ik weet al wat en waar, maar ik zeg het lekker niet :P
40. Ik heb een tijd lang een haarbanden-tic gehad, als ik weer eens teleurgesteld was in het schoenen-aanbod kocht ik als ‘goedmakertje’ een leuke haarband bij de Claire’s. Ik draag die dingen bijna nooit meer, dus ben ik overgestapt naar rare oorbellen (maar dan wel op een classy manier) en kettingen. Ik heb o.a. papegaaien, robots, olifanten, vlinders, uiltjes en een zeepaardje.

Deze wil ik!!

41. Ik praat in mijn slaap en zeg dan de meest rare dingen. Dit gebeurt vooral op vakantie (veel indrukken, etc.) en ik heb wel eens kei hard in het Engels zitten vloeken. Soms ga ik rechtop zitten en praat ik terug als mensen wat tegen me zeggen ;) Never a dull moment!
42. Mijn droom voor later? Een woonboerderijtje met heel veel dieren (sowieso geiten, kippen, honden en katten!) lijkt me wel wat. En een leuke bijpassende man ;)
43. Ik heb een vrij omvangrijke Tolkien-collectie, met dank aan mijn oma en moeder. Van mijn oma heb ik een NL-talige editie van In de ban van de Ring uit 1963, en van mijn moeder de Engelstalige editie uit 1975. The Hobbit heb ik ook in beide talen, 1 oude en 1 nieuwe(re) editie. Ook heb ik the Silmarillion, Adventures of Tom Bombadil, Father Christmas Letters, Tree and Leaf – waarschijnlijk is het wel wat waard maar ik verkoop het dus écht niet…

Dit dus! Té schattig..

44. Ik heb een jurkjes-tic – mits ze lang genoeg zijn. Ik probeer ze zo veel mogelijk te laten hangen, want wanneer is het nou écht jurkjestijd in Nederland :P
45. Mijn droomreis: met een 4x4 door IJsland rijden. Ook wil ik graag naar Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Canada, Galapagos Eilanden, Madagaskar en Australië. De laatste drie wil ik al bezoeken sinds m’n achtste ofzo, ik was toen helemaal gefascineerd door dieren en dan vooral de ‘aparte’ zoals vogelbekdieren, wombats en lemur aapjes.
46. Eén van mijn favoriete series allertijden is Gilmore Girls. Ik quote de serie ook best vaak (“My house is going through a tunnel!” / “Honey, you lost me at carrots..”) – Love it!
47. Voor iemand die niet echt van voetbal houdt weet ik er best wat van af (komt door mijn broers). De meest random dingen zijn in mijn hoofd blijven hangen en ik vind het verschrikkelijk :P Ach, misschien komt het ooit nog eens van pas.


48. Mijn favoriete gerecht om zelf te maken is toch wel m’n champignons-(room)kaas-prei-spek-pijnboompitten quiche… (Sorry Michelle :P ) Voordeel van quiche maken is dat je er alles in kan gooien wat je zelf lekker vind, omnomnom..
49. Ik lust geen bier en ik drink eigenlijk nauwelijks alcohol. Een wijntje op z’n tijd vind ik wel lekker, of een glaasje whiskey. En als ik in (Noord) Ierland ben drink ik graag cider, yamyam. Maar na drie glazen (of pints, lol) vind ik het niet meer lekker en stap ik over naar frisdrank. Ik heb het in ieder geval niet nodig om lol te hebben!
50. Always be yourself, unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.

2 opmerkingen:

  1. Tatoeage: ik ben benieuwd!

    Lord of the Rings:mijn collectie is nieuwer. Die bestaat uit een paperback-trilogie van de boeken in een filmeditie. Die zijn om te lezen. Ik heb ook een dikkere, hardcover omnibus inclusief omvangrijke appendix, maar die durf ik niet te lezen. Dat papier is zo flinterdun (en ruikt heerlijk!) dat ik het niet aan durf te raken. Verder heb ik The Hobbit in het Engels in paperback, maar overweeg ik een hardcover aan te schaffen met illustraties in kleur (hoewel in mijn versie wel een paar afbeeldingen staan)(misschien ook zo'n mooie cassette van LOTR in kleur, ooit). Ook heb ik The Silmarillion in een mooie hardcover uitgave. Zijn de boeken die jij noemde ook tips?

    Gilmor Girls - hell yeah! Ik heb altijd genoten van deze serie en wil er misschien weer eens opnieuw aan beginnen! Humor, ijzersterke dialogen, en zo'n leuk romcom-sfeertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Adventures of Tom Bombadil zijn leuke versjes, Tree and Leaf heb ik eerlijk gezegd nog niet gelezen. Het is leuk om te hebben maar uiteindelijk draait het toch om LOTR, the Hobbit en Silmarillion.

    BeantwoordenVerwijderen