zaterdag 10 mei 2014

Liedjes van de week

Normaal gesproken heb ik één (1) liedje van de week, maar dit was toch wel een bijzondere week met gave nieuwe releases. Ik zou eigenlijk alleen voor Damon Albarn (Mr. Tembo) gaan, omdat het zo'n heerlijk lief, catchy liedje is (doet het goed deze regenachtige dagen). Zijn album is zeker weten kandidaat voor het eindejaarslijstje!



Maar toen kwam opeens de nieuwe van Owen Pallett online, In Conflict. Niet de meest makkelijke muziek en zijn vorige album Heartland vond ik pas na ca. een half jaar meesterlijk. The Riverbed is na drie luisterbeurten torenhoog favoriet, echt een onwijs gave track!



En om het feest compleet te maken kon ik ook de nieuwe van the Black Keys binnenharken, Turn Blue. Het is anders dan dat ik van ze gewend ben en ik ben er ook (nog) niet helemaal van overtuigd, maar de opener Weight of Love is er een van buitenaardse proporties. Black Keys goes Pink Floyd, ofzoiets. Let ook op de outro met gitaren waar je U tegen zegt.



Turn Blue wint trouwens wel de award voor 'meest verschrikkelijke artwork', ik krijg hoofdpijn als ik ernaar kijk!

1 opmerking:

  1. Riverbed is inderdaad fantastisch! Album vind ik dan lastig om te beluisteren, beetje saai. Maar die single... The Black Keys - Turn Blue is een moeilijke om een oordeel over te vellen want het zijn helemaal niet meer de Keys van vroeger hé. Mooie post, sterke liedjes.

    BeantwoordenVerwijderen