maandag 2 maart 2015

Plog - A Day in the Life

Ploggen, ik had het afgelopen zomer al eens gedaan en ik vond het best leuk om te doen. Toen ik gisteren (best vroeg) wakker werd dacht ik: laat ik eens proberen of ik een hele dag kan volhouden. Het was een typische zondag, en ik vond het leuk om dat op deze manier vast te leggen.


Uitslapen is niet echt aan mij besteed. Ik was redelijk op tijd naar bed gegaan op zaterdag en om 8 uur kwamen er enkele uitbundige zonnestralen langs mijn gordijn gepiept. Er zijn ergere manieren om wakker te worden ;) Na een klein ontbijtje besloot ik de dag te beginnen met een hobbel/ wandelsessie in Ormeau Park, zo'n 10 minuten van mijn huis vandaan. In het begin was het erg fris, vooral vanwege de wind, maar na m'n warming up was het vooral erg lekker.


Het was heerlijk rustig in het park, ik voel me een stuk beter op mijn gemak als (bijna) niemand me ziet rennen als een astmatische olifant. Eenmaal weer thuis was het nog niet gedaan met mijn sportieve escapades: ik heb nog een half uurtje yoga oefeningen gedaan onder het genot van de cd van José González (een aanrader voor iedereen die van relaxed gitaargetokkel houdt).




Na een verkwikkende douche (nee, daar heb ik geen foto's van :P) was het tijd om over te gaan tot de orde van de dag. Elk weekend (meestal op zondag, vaak stel ik het uit tot de avond) bereid ik mijn Nederlandse les voor. Deze week gaat het over afspraken/ plannen maken en de verleden tijd: een leuk, enigszins nuttig onderwerp waarbij m'n studenten ook een rollenspel moeten uitvoeren. Ik heb de les inmiddels gegeven en het ging goed - en ze vonden het ook nog eens leuk. Ik heb ook geprobeerd het concept 'gezelligheid' uit te leggen en vanaf nu ga ik proberen elke les dat woord te gebruiken ;) De les was in ieder geval erg gezellig, de studenten zijn zo grappig!


De inwendige mens moest tussendoor natuurlijk ook verzorgd worden en de bakbroodjes die ik zaterdag bij de Sainsbury's had gekocht gingen er goed in! Kaas en hagelslag zijn natuurlijk het perfecte beleg, ik vind het zo lekker als het een beetje smelt... hmmm yum! En een plakje Peijnenburg mag natuurlijk ook niet ontbreken als je een lunch maakt met een Nederlands tintje. De Toy Story alien-mok heb ik trouwens vorige week in Disneyland gekocht, ik vind 'm zo leuk!


Normaal gesproken WOG ik altijd tijdens mijn lesvoorbereiding, maar vandaag had ik een deadline: de Six Nations wedstrijd tussen Ierland en Engeland. Dit is de meest beladen wedstrijd van het hele toernooi en de Ieren MOETEN gewoon winnen (ik ben goed ingeburgerd he?). En dat hebben ze dan ook gedaan! Het was echt genieten en ik heb gezellig met mijn 2 huisgenoten (inclusief een bloedfanatieke Ier) de wedstrijd gekeken, onder het genot van een halve cider en Hunky Dory's Cheddar Cheese en Spring Onion chips - mijn favoriet :)


Na de wedstrijd zette ik de puntjes op de i voor mijn les en stuurde ik het door naar de jongen van het Language Centre. Hij print het elke week voor mij uit, handig joh. En toen was het alweer tijd om te koken. Ik had weinig zin/ inspiratie dus werden het erwtjes, worteltjes, frietjes en spicy chicken wings van de Lidl. Heel slecht, maar ook heel lekker - nouja, ik heb wel netjes groenten erbij gegeten. En ja, er is weer een Nederlands tintje: ik ben DOL op mijn fles curry :)


Zondagavonden staan bij mij altijd in het teken van ultiem relaxen, ik denk heel soms 'laat ik iets gaan doen' maar zodra mijn kont het bed raakt verdwijnt die gedachte meteen ;) Ook deze avond was het weer zover, ik begon met een beetje lezen in 'The Book Thief', een boek dat ik nog niet helemaal kan plaatsen maar in principe wel goed wegleest. De stijl is een beetje vreemd maar de inhoud (verhaal van een arm meisje in de oorlog) spreekt me tot nu toe wel aan. Ik kan nooit zo heel lang lezen in de avond, ik word vrij snel moe. Na een klein dutje (ja, echt waar) ben ik geswitcht naar de laptop. Ik vergeet vaak Uitzending Gemist te kijken (ik loop al minstens 5 afleveringen achter bij Wie is de Mol) en nu was het tijd voor 10 jaar de TV draait door (op aanraden van Rianne). Ik heb erg gelachen om alle grappige, ongemakkelijke en hilarische fragmenten! Daarna was het nog even tijd voor een oude Doctor Who (ik keek samen met Stampertje) en toen was het bedtijd ;)

Zo, dat was mijn zondag - wat een lange post zeg, als je dit leest wil ik je feliciteren met je uithoudingsvermogen ;) Wat vonden jullie van deze plog? Moet ik het vaker doen of vind je het maar stom? Laat het me weten ;)

2 opmerkingen:

  1. Jaa superleuk natuurlijk dat je geplogd hebt! En ooh nu heb ik ook zin in afbakbroodjes en patat en en en.. aaah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's payback voor alle keren dat ik honger heb gekregen van jouw blogposts ;)

    BeantwoordenVerwijderen