zondag 29 maart 2015

Avonturen in de sportsch... thuisgym - Rekken, Strekken & Hoelahoepen

Maart is alweer bijna voorbij, wat vliegt de tijd zeg! Ik ben vanochtend voor het eerst in weken naar de sportschool geweest, het kwam er steeds niet van vanwege leuke uitstapjes, regen, wind, kou en overwerken. Ik praatte het voor mezelf goed door te zeggen dat tegen de wind in fietsen ook al een workout is - het waait hier af en toe verschrikkelijk hard.

Maar nu de rust (enigszins) weer is teruggekeerd vond ik het tijd voor een serieuzere aanpak. Het probleem dat ik met de sportschool heb heeft vooral te maken met tijd: ik werk elke dag tot 5 en dat is te dicht bij m'n eettijd om een gymsessie te doen voordat ik naar huis ga. En als ik eenmaal thuis ben kan ik mezelf écht niet terug naar de sportschool slepen. Ik heb wel eens wat extra eten meegenomen zodat ik toch uit werk kan gaan sporten en dat ga ik zeker proberen weer op te pakken.

Ik ga de komende tijd ook wat meer focussen op rekken, strekken en buikspieren. Mijn spieren zijn nog steeds verkort, stram en er schiet regelmatig kramp in. Niet fijn! Ik had afgelopen zomer een yogamat en yogabal gekocht, maar iedere keer als ik die gebruikte dacht ik 'de bal is te klein & de mat is te dun'! Dat werkt natuurlijk niet. Afgelopen vrijdag heb ik daarom een grotere bal en een beter matje gekocht. Erg blij mee! En ik heb nu ook een fitness-hoelahoep - ja dat lees je goed - hoelahoepen is goed voor je ;)


Het is blijkbaar best een ding in de US en het verbrand calorieen dan je denkt. Als kind hoepelde ik erg graag maar dit is toch andere koek. De hoepel is verzwaard waardoor je best wat moeite moet doen om het ding niet te laten vallen. Ik merk dat ik (nu al!) een beetje verslaafd eraan ben ;) Liedje aan en gaaaaaan!



Sporten werkt bij mij alleen maar als ik het leuk vind om te doen en ik denk dat mijn nieuwe aanwinsten bij gaan dragen aan de new & improved me :) Geen idee wat de effecten zullen zijn, zolang ik me goed voel ben ik blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten