maandag 16 maart 2015

Mixtape Monday (10): Roadtrip!

Nog maar drie nachtjes slapen en dan is het zo ver: mijn lieve Mutti komt naar Belfast! Ik kijk hier echt al weken (zo niet maanden) naar uit en ik heb ontzettend veel zin om met haar te knuffelen en te kletsen. Ze is 5 jaar geleden al eens een weekend in Belfast geweest en nu gaan we de omgeving verkennen. Lees: ROADTRIP! Ik hou erg van autorijden en de Noord Ierse kust maakt me ontzettend blij. Als het weer meewerkt (dat weet je tenslotte nooit zeker) gaan we op vrijdag naar Mount Stewart/ Castle Ward, ten oosten van Belfast, en de dag erna een tweedelig avontuur naar de noordkust. De Giant’s Causeway is één van mijn favoriete plekken in heel Ierland en ik kan niet wachten om dit aan mijn mamsie te laten zien. Hopelijk is het weer oké en kunnen we lekker gaan wandelen en uitwaaien :)

Iedere roadtrip verdient natuurlijk een soundtrack en ik heb voor deze trip een paar cd’tjes gebrand. Als eerste Carole King – Tapestry, omdat dit een heerlijk meezingalbum is met lekker veel klassiekers. Een gezamenlijke favoriet :)

De andere is een mixtape, met steeds 1 nummer per artiest. Om het herkenbaar te houden heb ik me voornamelijk beperkt tot jaren 60/70 muziekjes, en als het even kon heb ik voor auto-gerelateerde liedjes gekozen. Zo staat ‘Baby You Can Drive My Car’ van the Beatles er zeker weten op! Dat nummer is helaas niet te vinden op Spotify, maar de rest van de mix wel. Ik ga niet ieder liedje uitlichten, de meeste nummers spreken denk ik wel voor zich. Enjoy!



JJ CALE – CALL ME THE BREEZE
Een familie-favoriet en dit relaxte nummer doet het erg goed ‘on the road’. Mag zeker niet ontbreken dus ;)

BETTE MIDLER – BEAST OF BURDEN
Misschien de vreemde eend in de bijt, maar mama houdt wel van een beetje Bette op z’n tijd en dit zing zo lekker mee ;)

CROSBY, STILLS, NASH & YOUNG – WOODSTOCK
De beste cover allertijden? In ieder geval een supergave track voor als je in de auto zit!

FLEETWOOD MAC – GO YOUR OWN WAY
Precies wat we gaan doen ;) Lang leve de vrijheid!

TOM PETTY AND THE HEARTBREAKERS – LEARNING TO FLY
Het enige nummer waarvan ik niet zeker weet of mama ‘m kent. Het is één van mijn favo roadtrip nummers :)

Wat is jouw favoriete roadtrip nummer?

2 opmerkingen:

  1. Leuk stukje en dito playlist! Heerlijk nummer ook van Tom Petty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat nummer ken ik van de Elizabethtown soundtrack, wat als geheel een ontzettend fijne roadtrip cd is :) Er zijn twee delen en ik heb mijn favorieten op 1 schijfje staan. Tip!

    BeantwoordenVerwijderen