woensdag 4 maart 2015

Cinema Challenge (2)

Mijn cinema challenge begon heel goed: in januari ben ik 5 keer naar de bioscoop geweest en heb ik een aantal prachtige films gezien. Februari was íets minder succesvol: slechts 1 keer. Nou was ik ook wel erg druk met werk en vakantie vieren in Disneyland Parijs, dus ik vind het niet zo heeeeel gek. Ik heb de komende week al 2 bioscoopbezoeken ingepland dus dat gaat de goede kant op ;)

Gelukkig was de ene film die ik heb gezien wel erg goed: Whiplash is een aanrader voor iedereen die van muziek houdt. Het verhaal in een notendop? Een overambitieuze drummer heeft les van een tirannieke dirigent die met zijn onconventionele onderwijsmethode het beste uit zijn leerlingen probeert te halen. Het resulteert in een interessante en intrigerende haat-liefde verhouding tussen de twee mannen, met letterlijk bloed, zweet en tranen als gevolg. De muziek is geweldig en het is prachtig in beeld gebracht. De leraar (JK Simmons won een Oscar voor beste bijrol, wat mij betreft terecht) haalt het bloed onder je nagels vandaan, maar blijkt ook een zachte kant te hebben. Op het eind van de film begrijp ik 'm zelfs een beetje. En Miles Teller (de leerling) is een zeer talentvolle jonge acteur waar we hopelijk nog veel plezier aan gaan beleven. Ook zijn rol is een gevalletje love-hate, vooral als je ziet welke invloed zijn gedrevenheid heeft op zijn sociaal leven.



Verder wil ik niet teveel woorden vuilmaken aan deze film, behalve dan het volgende: GA 'M ZIEN!

2 opmerkingen:

  1. Heel erg benieuwd naar deze film inderdaad. Misschien zit hij zelfs al wel in mijn volgende filmupdate (21-30 alweer). Hij staat al klaar in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen