woensdag 1 april 2015

Cinema Challenge (3)

Maart zit er alweer op, wat gaat de tijd snel zeg! Ik heb afgelopen maand een aantal films in de bioscoop gezien, van wisselende kwaliteit.
Ik bespreek ze hier in chronologische volgorde...

1. The Second Best Exotic Marigold Hotel (drama/ feelgood)



Deel één zag ik een paar jaar geleden voor het eerst en dat was gewoon een heerlijke feelgood-film. De ingredienten zijn voor deel 2 grotendeels hetzelfde: pak een paar Britse oudgedienden, plaats ze in kleurrijk India (inclusief Bollywood liedjes en culture clashes) en gooi er een typisch Brits sausje overheen. Maggie Smith, Judi Dench, Bill Nighy en Richard Gere zijn een paar voorbeelden van 'gouwe ouwen' die hun opwachting maken in deze film. Het is meer van hetzelfde maar het was gewoon weer een heerlijke wegkijk-film met goeie humor. Ik vond vooral Maggie Smith geweldig, ze heeft de gaafste oneliners en ze weet ze ook nog eens ontzettend snedig te brengen. Ik ben echt dol op haar (ze is de ster van Downton Abbey wat mij betreft) en ik heb besloten dat ik haar wil adopteren als oma ;)

2. Jupiter Ascending (fantasy/ sci-fi)



Ik ging met een 'open mind' naar deze film, ook al vond ik de trailer wat zwakjes. Ik moet zeggen dat ik heel hard heb gelachen om deze film, maar laat dit nou net niet bedoeld zijn als comedy film... ;) Wat een bagger zeg! Tenenkrommende scenes, flutverhaaltje, geen chemie tussen de hoofdpersonen... Zelfs Eddie Redmayne (die ik in the Theory of Everything helemaal geweldig vond) werkte op de lachspieren. Ach, heb ik die ook weer eens getraind he ;)

3. Chappie (sci-fi)



Na het debacle van Jupiter Ascending ging ik wederom met een open mind naar de bios, deze keer voor Chappie. Ook hiervan vond ik de trailer maar vaag, ik had echt geen idee wat ik ervan moest denken. Maar dit was dus wel een schot in de roos! Vanaf de eerste seconden zat ik er in en leefde ik mee met de schattige robot Chappie. Ik ben niet zo heel erg bekend met de muziek van Die Antwoord maar het paste erg goed bij de plaatjes van het Zuid Afrikaanse ghetto. Dat die gasten niet kunnen acteren was niet eens zo heel storend. Ik vond Chappie ontroerend, grappig en met vlagen best wel spannend - en het einde was ronduit lomp. Hugh Jackman in z'n 'Moose', meer zeg ik niet ;)

4. Cinderella (sprookje)



Het was van tevoren al wel duidelijk dat dit geen toevoeging was aan de serie 'duistere' verfilmingen van de laatste tijd (zoals Into the Woods en Maleficent) dus ik had me al ingesteld op een dosis zoetheid. En dat kregen we dus ook! Visueel dik in orde, zelfs flink over de top (de moraal ligt er dik bovenop) maar daar hou ik wel van. Lily James (aka Cinderella) is een plaaatje en ik wil ook zo'n mooie blauwe baljurk met bijpassende waistline. De prins was iets minder mijn smaak, al heeft ie wel mooie blauwe ogen ;) De overige cast was prima in orde: het was leuk om Cate Blanchett in een slechterik rol te zien terwijl Helena Bonham Carter voor de verandering eens niet de slechterik speelt. Haar bijdrage aan de film, als de fairy godmother, was kort maar erg krachtig. Deze nieuwe Disney verfilming van het klassieke sprookje brengt geen verrassingen maar is alleen al vanwege het visuele aspect meer dan de moeite waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten