zaterdag 12 juli 2014

Adventures in Belfast - jobhunt, partyparty en nieuwe kamer

Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen. Wat een heerlijke week was dit!

Ik had mezelf voorgenomen om vanaf maandag in 'serieuze modus' te gaan en stap 1 is alvast geregeld: tijdelijke woonruimte. Vanaf 1 augustus ga ik met drie anderen in een écht huis (met tuin etc.) wonen en ik zocht iets dat goedkoper zou zijn dan wekenlang in een hostel zitten. Op Gumtree (Britse marktplaats) had ik het een en ander gevonden en een bezichtiging was dan ook zo gepiept. Het is geen denderend huis, maar het is precies wat ik nodig heb en voor een paar weken kan ik er best overleven. Ik heb in ieder geval mijn eigen kamer!

Ook de jobhunt ging verder, ik heb contact gehad met een Nederlander die bij Concentrix (tweetalige klantenservice) werkt: zo toevallig, hij komt uit dezelfde regio als ik! Ik heb twee keer met hem gebeld, ze hadden nu niet iets voor me maar mogelijk wel per half augustus. Ze waren namelijk erg te spreken over mijn CV en de opdrachten die ik al had gemaakt. We houden dus contact, maar dit betekent niet dat ik niet door blijf zoeken voor iets dat eerder begint (al kan ik het financieel wel redden tot half augustus).

Ik heb donderdag mijn verjaardag gevierd en dat was echt SUPER tof. Het begon woensdagavond al: na het verlies van Nederland zat ik een beetje te internetten in de woonkamer toen zo'n beetje het hele hostel zingend binnen kwam, met een chocoladetaart (met kaarsjes!). Zo ontzettend lief, en dat was pas het begin.


Na een korte nachtrust werd ik door kamergenootje Laura uit San Fransisco uitgenodigd om een Ulster Fry te gaan eten. Nou, daar had ik wel zin in! Zeker omdat toast en cornflakes (het gratis ontbijt in het hostel) nogal saai wordt na een tijdje. De basis was gelegd ;)

De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan: een beetje geshopt (mezelf The Fault in our Stars cadeau gedaan, ik ben erg benieuwd), een heerlijke mango-passievrucht ice-booster gedronken en een sollicitatieformulier ingevuld.

Terug in het hostel maakte ik kennis met drie Australiers die 's avonds in the Menagerie zouden optreden. Na een gave pre-party in het hostel (met aardig wat flessen cider en potjes pool/beerpong) gingen we daar naartoe. Meer dan de helft van het publiek was van het hostel, we hebben als een malle staan dansen ;) De hele kroeg heeft Happy Birthday voor me gezongen, zo lief.


Na een érg korte nachtrust was het tijd om mijn nieuwe huisbaas te bellen over de sleutel van mijn nieuwe (tijdelijke) kamer, ik heb uiteindelijk zo'n beetje de hele dag moeten wachten omdat er steeds iets tussen kwam. Pfff! Gelukkig had ik rond drie uur de sleutel en kon ik verhuizen: slechts 1 minuut lopen vanaf het hostel :)


Dit is dus mijn eerste update vanuit mijn nieuwe casa... ik wilde eigenlijk gisteravond al posten maar ik was zó moe dat ik om 9 uur al in slaap ben gevallen (met m'n kleren nog aan!). Een nachtrust van 11 uur was blijkbaar precies wat ik nodig had :P

Tot snel!

xoxo

1 opmerking:

  1. Leg je zakdoekjes maar vast klaar ;-) (voor het verjaardagsboek)

    BeantwoordenVerwijderen