dinsdag 8 juli 2014

Adventures in Belfast - het eerste weekend

Zo, ik heb eindelijk wat tijd (en rust) gevonden om een stukje te typen over mijn eerste dagen in Belfast. Ik ben er pas een paar dagen, maar ik heb echt het gevoel dat ik hier al een eeuwigheid ben. Dat komt voor een heel groot deel door het supertoffe hostel: Global Village is één grote huiskamer vol met gezellige, maffe mensen die altijd wel ergens voor in zijn. Ik had met mezelf afgesproken dat ik het weekend zou gebruiken om te relaxen en te 'acclimatiseren' en dat heb ik dan ook gedaan.

Op zaterdag heb ik met wat mensen (o.a. Canadezen en Australiers) de black-taxi tour gedaan. Ik woonde vier jaar geleden in West-Belfast en toen liep ik wel vaak langs de murals maar ik heb er nu weer wat meer gezien (en een boodschap geschreven op de peace wall). Omdat het binnenkort 12 juli is waren de voorbereidingen voor de oranjemarsen en de bonfires in volle gang. Heel indrukwekkend en ook best creepy, de stapels pallets staan echt heel dicht op de huizen en ik hoop echt dat het allemaal goed verloopt.


's Avonds ben ik met wat mensen de kroeg in gegaan om het voetbal te kijken - ik had een vreselijk fout oranje jurkje gekocht (voor slechts 4 euro, inclusief gratis boa) en was de enige Nederlander in de kroeg. Al waren er wel een paar Ieren die geld hadden ingezet op een Nederlandse overwinning. Ik denk dat ik minstens 2 jaar van mijn leven kwijt ben maar we zijn door! Ik ben heeeel benieuwd hoe mijn hart het gaat houden...

De 'day after the night before' ben ik naar het park (Botanic Gardens) geweest om wat te lezen en schrijven - het was werkelijk prachtig weer. En omdat we er toch in de buurt waren ben ik weer eens een keer naar het Ulster Museum geweest, hoewel het na 2 keer toch wel wat saai is. Een hilarische avond met pooltoernooi en foute Duitse zinnen was het slot van mijn relax-weekend, sinds gisteren ben ik in jobsearch modus!


Ik had al wat mailtjes gestuurd voordat ik ging maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Dus trok ik m'n fancy jurkje aan en heb ik in de stad wat rondgelopen en informatie opgevraagd. Niet helemaal onsuccesvol, zo heb ik een formulier ingevuld voor de Burrito-bar, waar 's ochtends al een mega-rij staat van mensen met een kater. Yuck. Gelukkig heb ik ondertussen ook al wat meer (serieuzere) lijntjes uitgegooid, ben benieuwd of ze happen ;)

Keep you posted!

xoxo


3 opmerkingen:

  1. Succes met de banen zoeken en je weekend in `t hostel klinkt als een weekend uit een hostel, vreemd van tijd tot tijd maar ongelooflijk gaaf!!

    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met't banen zoeken! Ben benieuwd wat't gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd naar al je adventures!

    BeantwoordenVerwijderen