zondag 15 mei 2016

Een dagje naar... Tollymore Forest Park

In eerdere blogjes schreef ik al over County Down: Silent Valley & Murlough Beach zijn geweldige dagtrips vanuit Belfast, en de weg er naartoe is ook fantastisch. Vandaag was het (alweer!) mooi weer, dus stapte ik in mijn rode bolide voor een road trip naar Tollymore Forest Park. Dit park is meerdere malen gebruikt als filmlocatie voor Game of Thrones, wat ik helemaal begrijp. ;)


Tollymore Forest Park wordt al eeuwenlang gebruikt als een gebied waar je kunt relaxen, vissen en wandelen. De rivier Shimnna stroomt door het park, en er zijn maar liefst 16 bruggen te vinden - de oudste dateert uit 1726. Er zijn 4 bewegwijzerde paden waar je uit kunt kiezen, en omdat ik aan de 'verkeerde' kant begon heb ik er (onbedoeld) veel van gezien. Helemaaaal niet erg! Ik kwam onderweg wat wandelaars, hondjes en vooral veel paardrijders tegen - en een paar hertjes, terwijl ik aan het lunchen was op een boomstam. Ik vond vooral het pad langs de rivier erg gaaf - het leek net een sprookjesbos, met de mossige stenen in de rivier en laaghangende takken. Magisch!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten