donderdag 12 mei 2016

Movie Update - April

Ik had wat minder tijd voor films in April, maar ik heb er uiteindelijk toch 7 gezien...

1) Ghost

Af en toe probeer ik een oudje, en dit keer was het tijd voor Patrick Swayze en Demi Moore. Het gaat van drama naar romantiek, humor en een echt whodunnit - het lijkt misschien veel maar het werkt op een of andere manier wel. De rol van Whoopi Goldberg, als helderziende, was ook erg grappig!

2) Chef

Films over eten kunnen best gevaarlijk zijn. Ik kijk Chocolat liever niet al te vaak, omdat ik dan meteen een grote hoeveelheid brownies en ander chocoladespul wil gaan bakken. Chef gooit het over een andere boeg, met heerlijk uitziende groentes en andere gerechten. Naast een 'food film' is het ook een road trip, en vertelt de film het verhaal van een vader die een betere band met zijn zoon wil opbouwen. Een erg charmant filmpje, met leuke mini rolletjes van o.a. Robert Downey Jr. en Scarlett Johansson.

3) Fast & Furious 7

Je zult misschien denken: wat moet jíj nou met Fast & Furious? Ik moet toegeven, ik heb deel 1 t/m 6 niet gezien en deze kwam voorbij op tv. Deze film kun je best zien zonder die 'voorkennis'! Dit is de laatste film van Paul Walker, met een al veel besproken emo-einde. De rest van de film was compleet belachelijk, wat 'm weer ontzettend grappig maakte. Mijn favoriete scene: the Rock met zijn arm in het gips, dat hij met z'n spierballen los knalt. :p

4) The Jungle Book (bios)

Ik ben fan van de oude Disney animatie van Jungle Book. De liedjes, zowel in het Engels als het Nederlands, de stemmen, het verhaal... ik vind het geweldig. Ik was dan ook behoorlijk sceptisch toen deze live-action CGI versie werd aangekondigd. Dat was dus nergens voor nodig! Na een paar minuten heb je al niet meer in de gaten dat je naar CGI zit te kijken: de dieren zijn met bijzonder veel detail in beeld gebracht en de omgeving idem dito. De stemcast maakt het af: ik vond vooral Bill Murray (als Baloo), Idris Elba (Shere Khan) en Ben Kingsley (Bagheera) erg tof. En natuurlijk Christopher Walken als King Louie, die man kan weinig fout doen bij mij!

De film was met vlagen best spannend, en er is op sommige plaatsen afgeweken van de tekenfilm versie - er wordt ook een stuk minder in gezongen. Dat vond ik totaal niet storend, het paste precies. Deze nieuwe versie van the Jungle Book is een aanrader!

5) Batman vs Superman - Dawn of Justice (bios)

Ik ben opgegroeid met superhelden dingetjes, zoals X Men, Superman (Lois & Clark, wie kent het nog?) en natuurlijk ook Batman. Toen ik hoorde dat Ben Affleck de nieuwe Batman ging spelen moest ik hard lachen, want dat kon toch niet? Laat ik kort zijn: hij valt me reuze mee. Dat kan ik van de rest van de film niet zeggen, want het ging van het ene belachelijke moment naar het andere. Ik wil geen spoilers plaatsen, maar de manier waarop de 'oorlog' tussen Batman en Superman opgelost wordt is zo verschrikkelijk lame...

Er viel tussendoor ook nog wel wat te genieten hoor, zo vond ik Wonder Woman super cool, ik zou best zo'n lasso willen hebben. ;) En de actie was goed in beeld gebracht, zoals het bij een superheldenfilm hoort ging alles minstens 100x kapot. :P

6) Pretty in Pink

Ik sloot de maand af met nog een klassiekertje, dit keer een romkom uit de jaren 80. High school meisje is arm, krijgt een oogje op een rijke jongen en heeft ook nog een jeugdvriend die heimelijk op haar verliefd is (en eigenlijk een creepy stalker is). De mode is goed fout, de muziek leuk en het is allemaal erg luchtig. Fijn vermaak voor een doordeweekse avond!

2 opmerkingen:

  1. Chef staat ook op mijn lijstje, goed om te horen dat hij in de *smaak* viel. Pretty in Pink vond ik ook erg leuk, evenals Ghost. Ik was in eerste instantie erg sceptisch over Jungle Book (en remakes in het algemeen), maar wie weet moet ik hem toch eens kijken dan! Ik heb trouwens nog geen een film gekeken deze maand :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is mooi weer he, dan kijk je al snel minder films. ;) (Ik iig wel...)

      Verwijderen