zaterdag 2 mei 2015

Cinema Challenge (4)

Het is alweer mei! Als ik naar buiten kijk lijkt het er niet op, het is erg regenachtig en deze week hadden we nog een winters buitje met bijbehorende kou en harde wind. De afgelopen maand ben ik drie keer naar de bioscoop geweest, ik had eigenlijk meer gepland maar als ik eenmaal comfortabel op de bank/ m'n bed zit kom ik er niet zo makkelijk van af - en zeker niet als het koud is ;)

Dit is de score van april, in de volgorde waarop ik ze zag.

1) Home (animatie)

Eigenlijk kon deze film bij voorbaat al niet meer stuk: Sheldon (naja, Jim Parsons dus) als alien :P Het is een kleurrijk verhaaltje over een misfit die op de vlucht slaat omdat hij te veel fouten heeft gemaakt volgens zijn volk de Boov. Hij gaat samen met een eigenwijs meisje en haar kat op avontuur, in een vliegende auto (mét bubbels en slushies!). Het is super schattig, vrolijk, met vlagen grappig en gewoon Heel. Erg. Leuk.



2) Kurt Cobain - Montage of Heck (muziek documentaire)

Ik ben geen Nirvana kenner (ik kom niet verder dan wat singletjes) maar het leven van Kurt Cobain heeft me altijd geintrigeerd. Deze documentaire vertelt zijn verhaal door middel van home video's (omg, kleine Kurt is zó schattig!), interviews met nabestaanden, audiofragmenten en animaties. Visueel is het dik in orde en het wordt in een goed tempo vertelt, waardoor je niet in de gaten hebt dat je langer dan 2 uur in de bios zit. Ik vond het erg indrukwekkend, het geeft een beeld van de struggles van Kurt - op zoek naar liefde, geborgenheid en familie. Een aanrader voor iedere muziekliefhebber!



3) The Avengers: Age of Ultron (actie/ superhelden)

Ik hou wel van een goede dosis actie op zijn tijd en de vorige Avengers film heb ik dan ook meer dan 1 keer gezien. Bij dit soort films moet je niet al te veel nadenken, omdat je dan allerlei foutjes/ plotgaten tegenkomt. Verstand op 0 dus ;) Ik heb wederom genoten van de gelikte actiescenes en droge (en af en toe te flauwe) grapjes - dat het verhaal flinterdun is boeit me niet. Ik vond het leuk om te zien dat de karakters Hawkeye en Black Widow wat verder worden uitgediept, aangezien we de Captain, Iron Man, Thor en de Hulk al aardig goed 'kennen'. Dat Loki er niet in zat vond ik jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk. Misschien komt ie in het volgende deel weer wat streken uithalen ;) Tot die tijd zijn er genoeg Marvel films om me bezig te houden!



2 opmerkingen:

  1. Home klinkt goed, die gaat op mijn lijstje! Waar Montage of Heck overigens ook al bij stond (in gedachten). Dus die zet ik er ook fysiek op. Nou ja, digitaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah die eerste! Had er nog nooit van gehoord, maar die stemacteurs: geniaal. Stiekem hoor ik alleen maar Sheldon miepen haha. Dat liedje ook er bij. Jaa deze lijkt me leuk :).

    BeantwoordenVerwijderen