zondag 31 mei 2015

Best Kept Voorpret: Zaterdag

De tweede dag van Best Kept Secret is duidelijk relaxter, maar dat is he-le-maal niet erg. Ik hoop op mooi weer, zodat ik lekker kan staan/ zitten chillen in het bos/ op het strandje. Dat is het leuke aan het festival: er is genoeg keuze. Ik heb ‘slechts’ drie must-sees deze dag, wat inhoudt dat ik lekker op ontdekkingstocht kan.

13:00 – 13:45 Matthew E. White (TWO)

Dit overlapt waarschijnlijk met mijn second breakfast/ first lunch - het eten op Best Kept Secret is zó goed, bij voorbaat al een hoogtepunt! Maar de chille liedjes van Matthew E. White kunnen hierbij prima op de achtergrond. Hij stond ooit op Motel Mozaique en ik weet dat ik het gezien heb en wel oké vond. Maar eten wint dus :P

OF 13:00 – 13:45 Rhodes (THREE)

Mocht Matthew niet bevallen ga ik hier naartoe. Eerste indruk: prima achtergrondmuziek voor bij m’n Burgermeester-burger. (of full English breakfast, of… - de keuze is reuze!)

14:30 – 15:15 John Coffey (TWO)

Als ik hier niet wakker van word… is het wellicht beter dat ik terug naar de camping ga ;) RAGGEN!

15:15 – 16:00 Temples (ONE)

De psychedelische retro rockers van Temples stonden al eens eerder op Best Kept Secret en dat was een fijne show. Ik ga er gewoon van uit dat ze dit lekker gaan herhalen. Ook hier mogen mijn haren wapperen in de wind ;)



16:45 – 17:45 Of Monsters and Men (ONE)

Ik hoor wisselende berichten over de liveprestaties van deze IJslandse band (vooral wat betreft hun uitspraak, wat toch best een dingetje is voor mij). Het kan dus goed zijn dat ik dit moment gebruik voor een pitstop en me mentaal & fysiek ga voorbereiden op de avond ;)

17:45 – 18:45 Death Cab for Cutie* (TWO)

Ik was in eerste instantie sceptisch over de nieuwe plaat van Death Cab for Cutie maar na een paar extra luisterbeurten begint ie voorzichtig te landen. En ze hebben aardig wat pareltjes uitgebracht door de jaren heen… als ze Transatlanticism (het nummer) gaan spelen hou ik het waarschijnlijk niet droog ;)

18:45 – 19:45 Balthazar (ONE)

Dit is zo’n band die iedereen kent, maar ik niet. Het helpt natuurlijk niet echt dat ik a) amper radio luister en b) alweer bijna een jaar niet in Nederland woon. Ik hoor er wel goede berichten over van wat vrienden dus ik ga het gewoon proberen. Soms moet je gewoon ergens onvoorbereid naartoe gaan, zo word je nog eens verrast :)

19:45 – 20:45 Ride (TWO)

Waar ik op vrijdag op de cultstatus van the Jesus and Mary Chain af ga, is het nu tijd voor Ride. Shoegaze, altijd leuk – toch? Met m’n headphones op bevalt het in ieder geval erg goed!

20:45 – 21:45 The Vaccines (ONE)

Dit is niet per se een must-see maar het lijkt me wel aardig, een beetje rocken enzo. Het gaat uiteindelijk toch om wat hierna komt ;)

22:45 – 23:55 Noel Gallagher’s High Flying Birds* (ONE)

3 maart 2015 zag ik Noel en zijn band in Belfast - een bijzondere ervaring, vooral vanwege de uitzinnige Ieren die de sfeer er vóór de support acts er al heerlijk in hadden zitten. Na dat concert dacht ik meteen: wow, ik heb zin in BKS! Ik hoop dat een toefje van die briljante naar het safaripark overwaait, dan komt het helemaal goed ;) Elke keer als ik een live-opname hoor van Don't Look Back in Anger (de versie hieronder is van Melkweg 2011, een legendarisch concert) krijg ik wéér kippenvel over mijn hele lijf...



00:00 – 01:00 Larry Gus (TWO)

Larry Gus zette vorig jaar de boel op stelten en mag dat dit jaar dunnetjes overdoen. Ik hou wel van een potje dansen dus hier heb ik wel zin in! Na al dat gespring wordt het tijd voor echte dansjes ;) Na dit uurtje swingen en springen komt er een DJ-set van Deakin (van Animal Collective!) maar ik ga dan denk ik toch maar naar Kiasmos…

01:00 – 02:00 Kiasmos* (THREE)

… want dat is met Ólafur Arnalds, de reden waarom ik het ben gaan luisteren. Ik sta nu al aardig te heupwiegen (ik luister het vooral onder de douche, lekker wakker worden zo) en ik denk dat het live helemaal los gaat. Zin in!

1 opmerking:

  1. Wij gaan elkaar inderdaad veel zien zaterdag! Ride, heb ik gisteren besloten, is de band waar ik het hele weekend het meest naar uitkijk.

    BeantwoordenVerwijderen