zaterdag 3 januari 2015

Werken in Belfast: een update

Ik werk alweer meer dan 4 maanden voor Tourism Ireland en ik heb het op zich nog steeds prima naar mijn zin. Het is alweer even geleden dat ik wat over mijn werk heb getypt, maar er is zeker iets te melden: ik heb soort van promotie gemaakt. Soort van promotie? Ja, dat kan. Het salaris is hetzelfde, maar ik heb betere uren (nooit meer gekke late diensten of zaterdagen werken) en ik heb een nieuwe taak erbij gekregen. De helft van mijn tijd help ik mensen met het plannen van hun trip naar Ierland en beantwoord ik alle (gekke) vragen via telefoon en social media. Maar ik hou me nu ook bezig met de andere kant van het toerisme gebeuren: ik help eigenaren van B&B's, hotels, activiteitencentra (etc. etc.) met het opstellen van een mooie advertentie voor op de website (www.ireland.com, even reclame maken haha). Zij sturen mij de details van de aanbieding (bijvoorbeeld 3 nachten voor de prijs van 2) en ik maak er een mooi wollig verhaaltje van, zodat potentiele klanten op het linkje klikken en de aanbieding gaan boeken. Ik werd hiervoor gevraagd toen ik nog in mijn proeftijd zat en in eerste instantie had ik zo mijn twijfels, maar ik vind het geweldig om te doen! Ik heb direct contact met de mensen, het is ontzettend dankbaar werk en ik leer nu vanalles over PR en marketing. Ik heb alle (artistieke) vrijheid en hoef me alleen aan de 'grote bazen' van Tourism Ireland te verantwoorden ;) Alliteratie, fluffy bijvoegelijke naamwoorden - soms ga ik helemaal los ;)


En soms is er een kans die je absoluut niet kunt laten liggen...


Mijn cursus Nederlands is ook nog steeds erg leuk en het gaat (boven verwachting) goed :) Ze hebben nu meer dan een maand 'wintervakantie' dus kan ik op maandag naar yogales. Ook érg leuk!

Tot snel x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten