zondag 11 januari 2015

Avonturen in de sportschool: rennen, fietsen, (bijna) vallen en doooorgaan...

Ik ga tegenwoordig gemiddeld drie keer per week naar de sportschool en het bevalt prima!


Zo, dat is een zin die ik een paar jaar geleden nooit zou zeggen ;) En ik vind het nog leuk ook! Als ik niet ga voel ik me minder goed en elke sessie duurt zo'n 1,5 uur. Ik ben dus best trots op mezelf. Natuurlijk zijn er nog steeds dingen die ik absoluut niet doe, zoals bootcamp-achtige terror lessen en keihard sprinten. Ik maak m'n eigen programma, met yoga, crosstrainer, fietsen en buikspieroefeningen. En ik merk het verschil: ik ben minder wiebelig, slaap beter, heb meer energie en minder neiging tot slecht eten. Zelfs m'n verkorte spieren doen minder moeilijk als ik wil stretchen of mijn tenen vast moet pakken met de yogales.

De Pure Gym waar ik lid van ben doet 1 ding heel goed: ze zorgen voor 'afleiding' als je aan het fietsen/ crosstraineren (is dat een woord?)/ steppen bent. Ze hebben grote schermen opgehangen waar ze videoclips van oude en nieuwe hits laten zien. Dat zorgt voor een lekker tempo en dan is een half uur zo voorbij. Zo heb ik genoten van liedjes van Kylie Minogue, Led Zeppelin en Miles Kane tijdens mijn sessies. Natuurlijk komt er ook veel dancemeuk voorbij, maar die beat zorgt er wel voor dat ik in het juiste tempo doorga.


En als het liedje even niet zo leuk is kijk ik graag wat om me heen, want er lopen (vanzelfsprekend) aardig wat 'bijzondere figuren' rond. De 'kijk mij nou eens sporten' types zijn universeel en daarom ook in Belfast vertegenwoordigd. Voeg daar nog de enge, oranje-kleurige bodybuildersmeisjes (mét bijpassende bovenbeen tattoos) aan toe, en een paar mannelijke equivalenten en dan heb je urenlang vermaak.

Vandaag verbaasde ik mezelf trouwens: ik heb voor het eerst in jaaaaren gerend op de loopband :o Het ging best goed en ik vond het niet eens heel vervelend - wow! Ik ga het de komende tijd proberen op te bouwen, kijken of ik er dan nog steeds zo positief tegenaan kijk. Een beetje conditie kan geen kwaad, zeker met het oog op een mogelijke zombie-apocalypse :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten