woensdag 14 januari 2015

Going Local: crisp sandwich

Ja, dat lees je goed. Een broodje/ boterham met chips. Het is voor veel (Noord) Ieren jeugdsentiment en toen ik een artikel las over een pop-up Crisp Sandwich shop hier in Belfast wilde ik het toch eens gaan proberen. Ik ga geen drie pond betalen voor een broodje met chips (je krijgt er trouwens wel friet en wat drinken bij) dus ik vroeg aan mijn collega's en huisgenoot wat nou de beste combinatie is.

Je kunt er namelijk alles tussen gooien. Cheese onion is voor veel mensen de all-time favourite, maar er wordt ook regelmatig voor garnaal-cocktail en bacon chips gekozen. Dan heb je ook nog de optie om er plakken ham, kaas, uien of augurken bij te doen - no thanks. Ik ga voor de 'plain' Tayto cheese onion. Tayto is volgens veel (Noord) Ieren de beste chips ooit (het is lekker, maar zeker niet mijn favoriet) en ik ga deze klassieker uitproberen. Mijn huisgenoot noemt deze variant 'the best thing ever', het zal me benieuwen ;)


Ik speel wel een beetje vals trouwens. Traditioneel wordt gekozen voor simpel bruin of wit brood, of een 'Belfast bap' (broodje met licht verbrande bovenkant). Maar ik ben niet zo'n fan van het lokale brood en heb een lekker Italiaans broodje bij de Lidl gehaald. Beetje boter erop, chips ertussen en klaar.


En het oordeel?

Nou, het is in ieder geval niet vies maar ik word er absoluut niet enthousiast van. Het zal waarschijnlijk goddelijk smaken met een dosis jeugdsentiment erbij ;)

1 opmerking:

  1. Haha, een vriend van mij heeft ook ooit een boterham met chips gemaakt. Bruin brood met Doritos. Ik heb niet geproefd, maar kan me niet voorstellen dat het erg lekker is.

    BeantwoordenVerwijderen