maandag 17 november 2014

Music Monday: Song van het Jaar 2014

Elk jaar doe ik braaf mee met de Song van het Jaar verkiezing van 3voor12, en elk jaar heb ik wel wat op te merken op de lijst ;) Nummers die het jaar ervoor zijn uitgebracht (Hozier- Take me to Church) en de beperkte keuze (tja, ik ben best een beetje snob soms) zijn favoriete onderwerpen.

Dit jaar kende ik überhaupt maar zo'n 14 nummers uit de keuzelijst van 3fm, waarvan ik er uiteindelijk 10 heb uitgekozen. Niet zozeer omdat ik die nummers het beste vind van de plaat, dat komt later nog aan bod!

Stemlijst #1 (in alfabetische volgorde)

Alt-J - Every Other Freckle
leuk en catchy, blijft goed hangen ;)
Bear's Den - Elysium
mag ook zeker in mijn alternatieve lijst, één van de mooiste nummers van 2014.
Damien Jurado - Silver Timothy
Damien is cool en moet zeker in de lijst, dit is gewoon keigoed.
Damon Albarn - Everyday Robots
ik vind Damon Albarn geweldig en zijn solo-album doet het goed in deze donkere dagen.
Hozier - Take Me To Church
is van 2013, maar nog steeds steengoed en mag dus zeker niet in deze lijst ontbreken.
Nick Mulvey - Cucurucu
mijn mooiste ontdekking van 2014, ik word hier zó rustig van!
Sharon van Etten - Every Time the Sun Comes Up
ik heb het meestal niet zo op vrouwenstemmen maar Sharon mag blijven.
Strand of Oaks - Heal
ik moest tien minuten wennen aan de nieuwe sound en nu ben ik er dol op.
Temples - Shelter Song
gewoon heerlijk chill en daar hou ik van.
The War on Drugs - Under the Pressure
bij dit nummer denk ik aan het heerlijke optreden op BKS, met m'n 'eyes in the wind'.

Je kunt ook eigen keuzes doorgeven, en dat heb ik dan ook gedaan. Dit is mijn alternatieve 'Song van het Jaar 2014' lijst!

Alt-J- Bloodflood Pt. 2
met overmacht het beste nummer van de plaat, dat einde... pfoe!
Band of Skulls - Himalayan
het album doet me niet zo veel maar dit is een moddervet nummer.
Broeder Dieleman - Aalscholvers
van het 'mag ik naar huus' gedeelte krijg ik vochtige ogen...
Damon Albarn - Lonely Press Play
Damon kan bij mij weinig fout doen... dit is zoooo mooi!
Jamestown Revival - Revival
één van de leukste ontdekkingen van 2014, heerlijke americana!
My Brightest Diamond - Lover Killer
dansbaar, meezingbaar en een stoere frontvrouw, wat wil je nog meer?
Nick Mulvey - Fever to the Form
'go on fill your heart up with gladness...'
Owen Pallett - The Riverbed
album is (nog) niet geland maar dit is een supervette track.
Strand of Oaks - Shut In
ook al zo'n mooie tekst: 'we try in our own way to be better - even if we're alone'
The War on Drugs - In Reverse
heerlijk wegdromen met dit nummer :)

Ik heb alle nummers in een Spotify-lijst gezet, enjoy!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten