maandag 10 november 2014

Adventures in Belf... DUBLIN!

Ohoh, happy days! Wat heb ik een ongelofelijk fijn weekend achter de rug :)

Zaterdagochtend om 9:00 vertrok ik met de bus naar Dublin, een ritje van ca. 2,5 uur. Ik had een boek mee maar ik vond de binnenkant van mijn ogen spannender ;)
Het was al even geleden dat ik voor het laatst in Dublin was maar na 5 keer weet je de weg wel zo'n beetje. Het is een heerlijk compacte stad, verdwalen is niet zo heel makkelijk. Ik had met bestie Rianne afgesproken op O'Connell Street, voor de Penneys. Natuurlijk was dat onze eerste shop-stop, maar voordat we verder gingen met winkelen zijn we naar het huis van Armelle en David gelopen, waar we mochten logeren. Zo leuk om hen ook weer te zien, het was alweer een jaar geleden dat we op hun bruiloft waren!

Na een tijdje gezellig kletsen op de bank zijn we teruggegaan naar O'Connell Street voor een Eason-sessie (voor degenen die dat niet kennen: dat is een epic boekwinkel met veel goede aanbiedingen). Er stond een behoorlijke rij in de winkel omdat Graham Norton (jeweetwel, van de BBC en het Eurovisie songfestival) zijn boek ging signeren. Ik had geen zin om zijn boek te kopen en in de rij te staan maar we hebben wel een mooie snapshot kunnen maken :P


De belangrijkste reden voor onze Dublin meet-up was natuurlijk niet het winkelen, we hadden namelijk kaartjes voor Kylie Minogue! Rianne is fan en ik hobbel gezellig mee (en vind het over het algemeen best lekkere muziek) en omdat ze niet in Nederland komt deze tour spraken we dus maar in Dublin af. Logisch he ;) Het was een gaaf concert, met rare pakjes en visuals - ze weet wel hoe ze een show moet neerzetten ;) Ik kon behoorlijk wat liedjes meebléren!


Ik had voor de zondag een 'Dublin Pass' geregeld via mijn werk, waarmee je gratis toegang krijgt tot bepaalde bezienswaardigheden (en ook korting bij restaurants enzo). Onze eerste stop was het Wax Museum, de Ierse Madame Tussauds. En dat viel eerlijk gezegd behoorlijk tegen :P Veel beelden kenden we niet, of leken voor geen meter. Ik snap best dat de focus ligt op Ierse helden, maar dat ze Liam Neeson in zijn Star Wars pakje hebben neergezet snap ik echt niet. De volgende stop was de National Gallery, waar we aardig wat grote meesters hebben gezien. Ze hadden er ook aardig wat Nederlandse schilders hangen, zo werd het me nog maar eens (pijnlijk) duidelijk hoe weinig Nederlandse schilders ik ken. De grote namen, ok, maar sommige namen zeiden me niets.


Het fijne aan de Dublin Pass was dat het ding maar 1 keer is gescand, we kregen ons gratis toetje zonder de pas zelfs ook maar te laten zien. Ik heb 'm dus goed bewaard!

Het was super tof om weer in Dublin te zijn, ik hou van de stad en de sfeer. En het is natuurlijk altijd leuk om met vrienden af te spreken en toffe dingen te doen! Het was een korte trip, maar ik ga vast nog wel een keertje een dag die kant op. Dat is het voordeel van in Belfast wonen :)

1 opmerking: