zaterdag 18 oktober 2014

Adventures in Belfast: on the move!

Wow, een maand zonder blog update! Dat mag eigenlijk niet he ;) Laat ik beginnen met een kleine update van de afgelopen maand. Ik heb ondertussen de tweede maand van mijn proeftijd erop zitten en het gaat eigenlijk best lekker. Ze zijn in ieder geval uitermate tevreden over mijn werk en sommige van mijn facebook comments worden in de besprekingen met de ‘klant’ (Tourism Ireland) als ‘erg goed’ bestempeld. Ik krijg er niks voor (ze doen niet aan bonussen oid) maar het wel een leuke ego-boost. Werk gaat dus best prima!

Ik ben sinds twee weken ook begonnen met mijn cursus Nederlands voor planologie studenten. Er was me in eerste instantie verteld dat ik één student zou krijgen, maar dat werden er uiteindelijk twee! Het zijn leuke jongens, erg beleefd en gemotiveerd. De eerste les had ik ze o.a. ‘doeidoei’ geleerd en het verbaasde me dat ze de tweede les bijna alles hadden onthouden! Het is slechts een uurtje per week maar ik vind het echt super leuk om te doen.

Als ik niet aan het werk ben, is de kans érg groot dat ik aan het breien ben :P Ik heb vandaag voor het eerst een popje gebreid (het moet een mopshondje voorstellen maar het doet me ook denken aan een aapje, haha) en ik ga er zeker nog meer maken! Ik heb een heel leuk boekje gekocht met allerlei patronen voor katten, beren, koala’s, konijntjes en andere diertjes. Inspiratie genoeg! Maar ik ben ook nog bezig met sjaals en mutsen voor verschillende mensen, afwisseling is belangrijk he!
Ondertussen heb ik nog steeds geen fiets (ugh) maar het is nog niet zo’n heel slecht weer. Ik loop dus elke dag zo’n anderhalf uur in totaal, ik kan wel met de bus maar die zijn vaak óf te laat, óf overvol en klam. Laat mij maar lekker lopen dus! Muziekje op en gaaaan… ;)

Aanstaande dinsdag gaat de sportschool open waar ik me voor heb aangemeld, ik ga dan (eindelijk) wat cardio en andere sportieve dingetjes doen. Het is echt spotgoedkoop (omgerekend nog geen 15 euro per maand) en ik kan onbeperkt sporten & lessen volgen, 24 uur per dag! Het ligt op de route huis-werk, dat was één van de belangrijkste redenen dat ik deze heb gekozen. Ik zie mezelf namelijk niet eerst naar huis gaan om vervolgens te gaan sporten – als ik eenmaal comfy op de bank zit kom ik er niet zo snel meer van af!

2 opmerkingen:

  1. Juuuuust saying... als je ooit een sterke behoefte voelt om je gebreide knufjes weg te doen... PICK ME! Nee maar serieus, hoe schattig is die pug?! Zal ik ook zoiets gaan maken? Kan ik dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De pug is al vergeven (cadeautje voor collega) maar jij kan zoiets vast wel maken! Ik wil je best brei-les geven :P

    BeantwoordenVerwijderen