zaterdag 25 oktober 2014

Adventures in Belfast: chicken mania, nieuwe fiets & trillen in de sportschool

Zo, dit was een prima week! Afgezien van een kapotte koelkast/vriezer, waardoor ik veel voedsel weg heb moeten gooien (jammerrrr). Kip is hier belachelijk duur en daar had ik een voorraadje van ingevroren, dat wilde ik niet verloren laten gaan. Op dinsdagavond heb ik al mijn kip gebakken en gebraadstoomd, het was nogal een gevarieerd avondeten :P Ook de dagen erop heb ik aardig wat kip naar binnen gewerkt. De komende tijd hoef ik geen kip meer!

De werkweek ging soepeltjes, ik had veel te doen omdat mijn nieuwe Nederlandse collega nog in training is. Ik ben nu in de derde (en laatste) maand van mijn proeftijd, wat gaat dat snel! Ik was afgelopen vrijdag vrij, dus ik had (eindelijk) tijd om serieus op zoek te gaan naar een nieuwe fiets. Lopen naar het werk is niet heel vervelend, maar ik vind het vooral erg dat ik ’s ochtends zo vroeg op moet. Iedere minuut slaap telt! Mijn nieuwe collega is net zo lang als ik en gaf mij de tip om eens bij Decathlon te gaan kijken. Ik had Gumtree (Britse Marktplaats) eigenlijk al opgegeven, de fietsen die daar worden aangeboden zijn óf gestolen, óf te klein. Een nieuwe fiets van het ‘huismerk’ van Decathlon is niet eens zo heel erg duur en je krijgt er een gratis servicebeurt bij. Ik heb nog nooit zo snel een fiets gekocht, ik had online al wat onderzoek gedaan dus ik hoefde ‘m alleen maar aan te wijzen. Het uitkiezen van een kick-ass slot en basic accessoires duurde minstens drie keer zo lang ;) Ik ben erg blij met m'n nieuwe stalen ros, hij rijdt echt soepeltjes!


Ook ben ik deze week voor het eerst wezen sporten bij PureGym. Ik heb eerst een soort van introductie en gesprek gehad met één van de personal trainers, om te zien wat ik het beste kan doen om mijn doelen te bereiken. Ik ben zo stijf als een hoedenplank (gevalletje ‘te korte spieren’, is geloof ik genetisch bepaald) dus de focus ligt vooral op flexibiliteit, balans, core en een beetje cardio. Vooral mijn kuiten en hamstrings zijn erg, als ik mijn benen helemaal strek gaan ze in no-time trillen als een malle. Tijd om daar verandering in te brengen dus!

Eén van de apparaten die ik veel zal gaan gebruiken is de power-plate. Toen ik bij de Blokker werkte verkocht ik die dingen aan huisvrouwen die hun vetjes weg wilden trillen maar dit is echt andere koek. Je kunt er op squatten, strekken en het ding masseert ook nog. Ik ben fan!

Dat was weer een korte update van mijn kant! Het is alweer bijna november, maar eerst is het tijd voor Halloween. Het hele kantoor is versierd en er wordt van me verwacht dat ik a.s. vrijdag verkleed naar het werk kom. Ik heb al vampiertanden en make-up, nu nog een capeje en dan vind ik het best. Ik heb geen zin om een duur kostuum te kopen, heb in Nederland al genoeg carnavalspakjes liggen (had ik er maar één meegenomen!).

Tot snel!

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten