zaterdag 4 juli 2015

Eén jaar in Belfast: en nu?

4 juli 2014 ging ik het avontuur tegemoet: op naar Belfast, zonder te weten waar ik zou gaan wonen/ werken. Een sprong in het diepe, iets wat ik tegelijkertijd doodeng, super spannend en kei gaaf vond. Een jaar later kan ik zeggen dat het een goede zet is geweest: ik zit beter in mijn vel en heb veel geleerd over mezelf en anderen.

Maar dan nu de vraag: wat nu? Blijf ik in Belfast, of ga ik terug naar het oude vertrouwde Nederland?

Hoewel ik soms mijn twijfels en 'mis-momenten' heb, heb ik besloten nog een jaartje in Belfast te blijven. Ik heb het gevoel dat ik hier nog niet 'klaar' ben, dat er nog wat te halen valt voor mij - zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Dat laatste heeft vooral betrekking op mijn 'bijbaantje' bij Queen's University. Ik zou het heel leuk vinden als ik komend studiejaar de kans krijg mijn lesmaterialen te verbeteren en opnieuw uit te voeren. Dit is financieel ook erg aantrekkelijk trouwens, een leuke bijkomstigheid. Met een beetje geluk ga ik meer uren lesgeven, een mooie gelegenheid om mijn cv uit te breiden en mijn spaarrekening te spekken. Ik ben het afgelopen jaar tot de conclusie gekomen dat ik lesgeven nog steeds ontzettend leuk vind, als ik weer terug ga naar Nederland ga ik het liefste op een mbo school aan de slag. Werken met (jong) volwassenen ligt mij een stuk meer dan politieagentje spelen voor een chaotische klas vol pubers...

Mijn werk bij Tourism Ireland gaat ook nog steeds prima, al is het soms wel erg repetitief en saai. Op dit moment is het vrij rustig, aangezien iedereen zijn reis al gepland heeft of al op vakantie is. Ik ben blij dat ik de Offers er nog naast doe (wat overigens ook rustig is) en ik denk dat het over een tijdje wel weer aantrekt. Ieder werk heeft zo zijn voor- en nadelen, je ontkomt er niet aan. En ik heb mijn 'zomervakantie' zo gepland dat ik nooit lang hoef te wachten tot de volgende trip. Om jullie een idee te geven: ik kwam 24 juni terug van mijn weekje festivallen in Nederland en 25 juni kom ik weer terug voor een weekje roadtrip en een weekje relaxen. Eind augustus maak ik een mini-trip Dublin - Londen (voor een concert van Sufjan Stevens en paspoort verlenging, dat kan namelijk niet in Belfast). Begin september kom ik een lang weekend naar Nederland voor de bruiloft van Karin (yay!) en een paar weken later hop ik een paar daagjes door Amsterdam voor een mini reunie met wat concertbuddies en (wederom) een Sufjan Stevens concert. Ja, ik ben fan. :P

Zoals het er nu uitziet kom ik in de zomer van 2016 weer terug naar Nederland, maar er kan in de tussentijd veel gebeuren. Dat heb ik afgelopen jaar wel gemerkt!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten