zaterdag 6 juni 2015

Best Kept Voorpret: Zondag

De laatste festivaldag staat in het teken van chillen en ontdekken: ik heb weinig échte must-sees en zal waarschijnlijk een beetje langs alle podia gaan hoppen. Lekker relaxed!

11:00 – 12:00 Jonny Greenwood & the London Contemporary Orchestra (ONE)

Voor Jonny sta ik graag vroeg op (just kidding, ik ben altijd vroeg wakker), een mooi rustig begin van de derde festivaldag is altijd fijn. Ik heb geen idee wat ik hiervan moet verwachten, ik heb wel eens wat van Jonny's componeerwerk gehoord (There Will be Blood) en dat vond ik best mooi.

Hierna heb ik niet echt een must-see, dus dat wordt waarschijnlijk een second breakfast/ lunch momentje, hopelijk gecombineerd met chillen in het gras. Misschien dat ik mijn festival buddies volg (ik vertrouw op hun goede oordeel), misschien dat ik een dutje doe – we’ll see.

15:00 – 15:45 Mew (TWO)

Het eerstvolgende bandje waarvan ik denk ‘ja dat lijkt me wel wat’ is Mew. Deze band gaat al behoorlijk wat jaartjes mee maar ik heb nooit echt de moeite genomen om het te leren kennen. Hun nieuwste album +- klinkt best lekker dus ik heb besloten dat ik het ga checken.

15:00 – 15:45 Waxahatchee (THREE)

Ja, die bandnaam is best moeilijk (gesundheit!) maar gelukkig zijn de liedjes dat niet. Ik vind het net een tikkeltje minder leuk dan Mew, maar mocht dat niet bevallen heb ik in ieder geval een alternatief. En misschien pak ik van beiden wel wat mee. Zoals ik al zei: deze festivaldag is relaxed.

16:00 – 16:45 Alvvays* (FIVE)

Dreampop met meisjesvocalen, check. En nog leuke ook! Archie Will You Marry Me is een heerlijk zomers deuntje, dat mij doet vergeten dat het in Belfast nog lang geen zomer is ;) Hopelijk komt het live ook over, want dit is het ideale alternatief voor 15:45 – 16:45 First Aid Kit (ONE). Ik ga alleen naar First Aid Kit als Alvvays live niet leuk is, de laatste keer dat ik deze Zweedse zusjes live zag vond ik ze behoorlijk saai dus als het even kan sla ik het over.



16:45 – 17:45 Black Mountain (TWO)

Deze band heeft een retro-sound waar ik wel wat mee kan: jaren 70 riffjes, samenzang, toefje orgel en een licht psychedelisch sausje. Net iets steviger dan voorafgaande bands, en moet natuurlijk wel een beetje gerockt worden op BKS!

17:45 – 18:45 Future Islands (ONE)

Dansbaar en vrolijk, daar hou ik wel van. Of ik het een heel uur interessant vind weet ik niet, maar het valt wel mooi samen met etenstijd. Dansen met een hapje in je hand, check.

18:45 – 19:45 Typhoon (TWO)

Typhoon? Seriously? Ja, dat lees je goed. Ik ben niet van a) Nederlandstalig en b) hiphop maar sommige liedjes van Typhoon vind ik nog best leuk. Het schijnt live een geweldig feestje te zijn dus ik verleg lekker mijn grenzen op deze zondagavond en ik ga m’n hopje hippen. Ofzoiets. Oh wacht… dat is een ander festival ;)

19:45 – 20:45 Royal Blood* (ONE)

Deze band stond vorig jaar op Haldern en daar heb ik ze niet gezien. Het mag duidelijk zijn dat ik daar erg veel spijt van heb en ik heb dan ook erg veel zin om ze eindelijk live te zien. Lekker raggen!



21:45 – 23:00 Alt-J* (ONE)

Kleine jongetjes worden groot... van een memorabel nachtoptreden in de tent van Haldern naar festivalafsluiter, het kan snel gaan. Ik gun het ze van harte hoor, en ik zing gezellig mee met nummers als Fitzpleasure en Matilda. Bonuspunten als ze Taro en Bloodflood, pt. II spelen!



Mocht ik na Alt-J nog energie hebben ga ik ‘ergens’ lekker dansen, anders is het tijd om terug te lopen/kruipen/hobbelen naar de camping. Ik hoop op een gezellig, avontuurlijk en zonnig Best Kept Secret festival, ik heb er in ieder geval ontiegelijk veel zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten