zaterdag 13 september 2014

Adventures in Belfast: working life

Zo, mijn derde volledige week als Tourism Ireland Agent zit er op! Ik heb heel wat comments getikt op de Amerikaanse en Nederlandse social media, heb een paar leuke telefoongesprekken gehad (en ook een paar moeizame) en tot nu toe bevalt het prima :)


Even voor de duidelijkheid: het is mijn taak om Ierland te promoten op social media en vragen te beantwoorden via de verschillende kanalen. Dat kan gaan over algemene zaken zoals bezienswaardigheden tot specifieke vragen over paspoorten, huisdieren en autohuur. Op twitter en facebook reageer ik op de comments van anderen. Als bijvoorbeeld iemand plaatst dat hij over 2 weken naar Dublin gaat vraag ik of hij al plannen heeft en probeer ik een Dublin-gerelateerd iets (event, museum, etc.) te promoten. Ik moet dus wel het een en ander opzoeken maar na een tijdje weet je de belangrijkste dingen wel uit je hoofd, dat scheelt weer tijd. Hoe vaak ik al wel niet heb getypt dat de Wild Atlantic Way 2500 km lang is... ;)

(De Nederlandse social media is soms een beetje rustig dus je weet wat je kunt doen om mij aan het werk te houden! :P)

Ik moet nog wel wennen aan de verschillende shifts die je kunt draaien, zo had ik afgelopen week de 10 tot 7 shift en dat vind ik de vervelendste. Natuurlijk, de extra uurtjes in de ochtend zijn fijn maar als ik thuis kom heb ik geen puf meer om te koken (en ik hou ook niet zo van laat eten, om 5 uur roept mijn lijf al om voedsel!). Volgende week heb ik de late diensten (tot 11) maar daar kijk ik juist naar uit. Het is lekker rustig op de afdeling 's avonds, en je kunt veel doen. En aangezien ik normaal gesproken toch niet voor 12 uur ga slapen heb ik geen moeite met het tijdstip. Gewoon op m'n gemak naar huis kachelen en m'n bedje induiken ;)
Mijn favoriete shift is die van 8 tot 5: ik ben sowieso productiever in de ochtend en ik kan zo echt van mijn avond genieten.

Ok, dat was even een korte werk-update! Tot de volgende keer :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten