woensdag 13 juli 2016

Movie Update - Juni

Ik was niet echt in een film-mood in juni - druk bezig met het voorbereiden van de grote road trip naar Nederland!

De teller is uiteindelijk blijven steken op 5 films, met wisselende reviews.

1) Stayin' Alive

Er staan veel oudjes op Netflix, die (meestal) wel de moeite waard zijn. Deze Stayin' Alive hoort daar niet bij: wat een flutfilm. Het gaat eigenlijk nergens over, het duurt minstens een half uur te lang en ik kan absoluut geen sympathie opbrengen voor de hoofdpersoon. John Travolta ziet er dan wel oké uit, en de dansjes zijn ook wel leuk - dat is het enige positieve aan deze film. Het is verder vooral bordkartonnen geneuzel...

2) Priscilla Queen of the Desert

Deze campy klassieker uit de jaren 90 werd me vorig jaar tot twee keer toe aangeraden, en toen ik 'm op Netflix voorbij zag komen vond ik het tijd het eens te checken. In The Dressmaker speelt Hugo Weaving een cross-dressing politieagent, in deze film doet ie er nog een schepje bovenop. Priscilla, Queen of the Desert is de naam van de oude bus waarmee 2 drag queens en een transseksueel door de outback van Australie reizen op weg naar hun show. Onderweg komen ze allerlei figuren tegen (wat resulteert in positieve en negatieve ervaringen) en vooral ook zichzelf. Het is heerlijk over the top, en ik heb regelmatig hardop zitten lachen in m'n eentje. Dat is altijd een goed teken!

Want kom op... Hugo Weaving in een outfit gemaakt van teenslippers, inclusief matching oorbellen is toch geniaal?! ;)

3) The Fundamentals of Caring

Netflix maakt soms zelf ook films (zo zag ik vorige maand Special Correspondents) en voor the Fundamentals of Caring hebben ze o.a. Paul Rudd gestrikt. Dit vind ik al jaren een bijzonder sympathieke acteur dus mijn interesse is gewekt.

De film gaat over de getraumatiseerde schrijver Ben die besluit de zorg in te gaan. Zijn eerste baan brengt hem in contact met de 18 jarige Trevor, die de hele dag door zorg nodig heeft. Ben weet Trevor uit zijn dagelijkse sleur (en comfort zone) te krijgen, en samen gaan ze op road trip langs een rits 'rare bezienswaardigheden' in de US. Het resulteert in een grappige, ontroerende, maar ook met vlagen best zielige film. Het is zeker niet origineel, maar wel erg vermakelijk.

4) The Heat

Over deze film kan ik kort zijn: BWEH. Ik heb 'm met veel moeite af kunnen kijken! Melissa McCarthy is nog maar af en toe grappig en ook Sandra Bullock heeft betere films gemaakt. Next!

5) The Secret Life of Pets (bios)

Gelukkig eindigt de maand goed met deze animatie. The Secret Life of Pets komt pas in augustus in Nederland uit maar ik raad echt ie-der-een aan 'm te gaan zien. Het voorfilmpje (Minions!) is hilarisch, dus kom je meteen in de juiste stemming voor de film. The Secret Life of Pets gaat, je raad het al, over wat je huisdier zoal doet als jij er niet bent. Max is een supertrouwe sufferd die het liefste de hele dag voor de deur zit te wachten, maar gelukkig komen er af en toe wat buren (kat, hond, vogel, cavia) langs voor de gezelligheid. Dit rustige leventje wordt verstoord als de zwerfhond Duke bij Max komt wonen, en ze verdwalen (én hun halsband kwijtraken!).

Wat volgt is een hilarische zoektocht/ achtervolging, met o.a. een gangster konijntje en getattoeerde varken als sidekick. Maar mijn favoriet blijft toch wel de headbangende poedel!

Geen opmerkingen: