donderdag 21 augustus 2014

Adventures on the road

Zo, de rust is weer teruggekeerd na een paar weken rennen, rijden en (in)pakken. In mijn laatste blogje had ik het over mijn grootse plannen en mijn nieuwe baan. Ik ben nu al een paar dagen bezig met de training en het is erg leuk! Volgende week kan ik meer vertellen hierover..

Maargoed. Even een terugblik. Want wat heb ik veel gezien en gedaan de afgelopen weken! Haldern Pop was geweldig leuk & gezellig en ik voelde me (godzijdank) ongehoord fit op zondag, waardoor ik wat extra (bonus) tijd had om mijn spullen in Bemmel uit te zoeken en in te pakken. Conclusie: ik heb echt heel veel zooi en nu is dat íets minder..

Het inpakken viel me reuze mee en het paste ook nog eens in de auto, dus dat was al helemaal mooi. Op woensdagochtend ging ik met Ronnie (ja, mijn auto heeft een naam) op weg naar Nijmegen om bestie Rianne op te halen. We hadden redelijk wat uurtjes ingepland om naar Calais te komen maar door een mega-ongeluk in België hadden we toch nog de trein door de Eurotunnel gemist - bummerrr! Gelukkig konden we kosteloos mee met de volgende maar onze planning was wel een beetje verstoord. We konden namelijk 'het Downton Abbey Kasteel' (a.k.a. Highclere Castle) niet meer redden dus reden we meteen door naar Stonehenge. Ik zou daar in 2001 al naartoe gaan, met school, maar dat ging toen helaas niet door. Ik vond het mooi, maar ook een hoop poeha voor een paar steentjes ;)


Na Stonehenge gingen we via leuke A- en B-weggetjes naar Bath, wat echt een geweldige mooie stad is. Helaas hadden we hier niet zo heel veel tijd, dus ik denk dat ik gewoon een keer terug moet. Ik heb het Jane Austen-gebeuren gemist namelijk! Door Engeland rijden was al een hoogtepunt op zich, ik heb genoten van de vele uitzichten en typische landschappen.


Na een welverdiende nachtrust in Liverpool hadden we een hele dag om deze stad te verkennen. Ik was er nog niet eerder geweest en ik moet zeggen dat ik ook hier naar terug wil! We hebben niet alles kunnen zien en doen maar de Beatles Experience was het al helemaal waard. We moesten namelijk vroeg in de avond ons melden bij de ferry terminal en na een uitermate traumatische ervaring (Ronnie kon de extreem steile helling niet op en begon te roken) kon ik weer tot rust komen in de StenaLine VIP-ruimte. Dat garandeerde ons namelijk een enigszins acceptabele slaapplek en ik heb prima geslapen tijdens de 8 uur durende overtocht naar Belfast.


Omdat we vroeg in de ochtend bij mijn geweldige nieuwe casa aankwamen (video-rondleiding volgt nog) zijn we na het uitpakken van de auto weer op pad gegaan, om het af te leren ;) Noord-Ierland maakt behoorlijk wat reclame voor de vele locaties waar Game of Thrones is gefilmd en we zijn naar één van de locaties, the Dark Hedges, gereden. Ook als je geen Game of Thrones fan bent is dit echt de moeite waard, het is eigenlijk maar een gewoon weggetje maar door de bijzondere vormen van de bomen krijg je echt een heel apart sfeertje. Sprookjesachtig of spookachtig, jij mag het zeggen ;)


De rest van het weekend was vooral erg relaxed: shoppen, filmpje, eten en luieren… want op maandag moest ik om 8 uur al beginnen op mijn nieuwe werk! De introdag was behoorlijk saai en langdradig maar dat was de tweede dag gelukkig al wat minder. Vanaf dinsdag ben ik trouwens écht verhuisd voor mijn gevoel, omdat toen Rianne weer naar huis ging.

Het huis waar ik woon is trouwens echt super relaxed: ik heb fijne huisgenoten, een erg grote kamer en de wijk is heel rustig. Het is wel wat ver lopen naar het centrum (waar ik werk) maar ik ga morgen een fiets halen. Daar kijk ik erg naar uit, want mijn benen zijn behoorlijk aan het protesteren ;)
(Ik kan natuurlijk ook met de bus maar ik besteed dat geld liever aan wat anders..)



2 opmerkingen:

  1. Oeeh, benieuwd naar je room! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice nice, die foto in Bath weet ik precies waar die is genomen! Leuk plaatsje, helemaal met je eens.
    Heel veel plezier én succes met je nieuwe job, gaat wel goedkomen denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen