woensdag 1 maart 2017

[review] Band of Horses, Paradiso, Amsterdam

De beste manier om uit 'carnavalsmodus' te komen is het bezoeken van een concert, het liefst met zo veel mogelijk gitaren. Nou, dan ben je bij Band of Horses aan het juiste adres.

Band of Horses is zo'n band die ik niet dagelijks luister, maar waarvan ik een groot aantal nummers (en vooral ook de sound) erg kan waarderen. Gegarandeerd een fijne show, met lekker veel gitaren, prima zang en zo'n typisch Americana sfeertje met truckerpetjes, baarden en lang haar. Op een gegeven moment staan er vier gitaristen op een rijtje, wat een moddervet geluid creƫert. Lekker meedeinen, en af en toe meezingen - al is dat bij Band of Horses niet heel makkelijk, aangezien de meeste teksten niet echt blijven hangen bij me. De ooh's en aah's gaan daarentegen enorm soepel, en dat is ook belangrijk!

Ik heb genoten van de 'hitjes' zoals No One's Gonna Love You, General Specific, Is There A Ghost en (uiteraard) Funeral. Het was mooi om te zien dat het publiek er zo in op ging, er werd luidkeels meegezongen (zij wel, haha) en er ging regelmatig een vuist in de lucht. Het was een beter optreden dan op Best Kept Secret, waar ik ze van een afstandje heb gezien. Mijn concertbuddy wist te melden dat ze nu een stuk losser en relaxter speelden. Mocht je Band of Horses willen zien: in augustus spelen ze in Utrecht en de kaartverkoop is al begonnen. Ik sla die gig over, omdat het vlak na mijn grote Australiƫ reis is. En een jetlag is toch net wat anders dan een beetje carnavalsmoeheid...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten