zaterdag 1 oktober 2016

Werk update

Ik heb kunnen genieten van 2 maanden glorieuze zomervakantie, vol boeken, dagjes uit en plaatjes draaien. Dat luie leventje is voorbij, want sinds een aantal weken ben ik weer hard aan het werk. Zoals jullie (waarschijnlijk) al weten ben ik aangenomen op een mbo groenschool in Barneveld en ik moet zeggen dat ik het (tot nu toe) super tof vind!


Allereerst de school zelf. Het is vrij groot maar door de overzichtelijke indeling (ieder team heeft z'n eigen gang) en vele dieren in en om de school voelt het heel fijn en vertrouwd. Er staan alpaca's bij de ingang en als ik in de werkkamer zit heb ik uitzicht op het wallaby weitje. 'Never a dull moment' dus! Even bij de printer moeten wachten is ook geen straf, want dan kan ik even bij de schildpadjes kijken. Zo zijn er in totaal zo'n 1000 dieren bij de school, die allemaal verzorgd worden door de studenten - 's ochtends en 's middags zijn er speciale verzorgingsuren ingeroosterd.


Naast mijn reguliere lessen ben ik dit jaar ook co-mentor, van een groep tweedejaars. Dit betekent dat ik op stagebezoek mag, door heel Nederland en ook daarbuiten. De studenten Dier & Management komen bij verschillende soorten bedrijven uit, zoals asielen, pensions, kennels, maneges maar ook dierentuinen en groothandels. Tot nu toe heb ik onder andere bij een zorgboerderij, Sea Life in Scheveningen en de dierentuin in Antwerpen een kijkje achter de schermen mogen nemen. Super vet! Het geeft me meteen een beeld van de praktijk van de studenten, en ik hoop dat ik in mijn lessen Engels hier ook mee aan de slag kan. Ik heb in ieder geval genoeg inspiratie voor beroepsgerichte opdrachten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten