woensdag 2 maart 2016

Movie Update - Februari

Ik heb niet zo veel films gekeken in februari, de focus lag vooral op slapen (en af en toe een aflevering van een simpele serie zoals How I Met Your Mother en the Big Bang Theory). Uiteindelijk is de teller op 6 blijven steken, waarvan een aantal zéker aanraders zijn!

1) Song of the Sea

Deze animatiefilm werd me door Michelle en Stijn aangeraden, en ik ben ze er érg dankbaar voor! Wat een prachtige film, vol verwijzingen naar Ierse mythologie, muziek en landschappen. De stijl is vrij apart, maar het past perfect bij het verhaal over selkies, fairies, seanchai en andere figuren uit de Ierse folklore. Ik verzamel mythen & legenden vanuit de hele wereld en ik ben erg blij dat ik deze film heb gezien! Ik zou 'm graag aan mijn dvd collectie willen toevoegen...

Het verhaal: Ben woont samen met zijn vader en zusje Saoirse op een eiland aan de Ierse kust. Zijn moeder verdween spoorloos op de avond dat zijn zusje geboren werd, en als hij samen met zuslief naar oma in de grote stad gestuurd wordt gebeuren er allerlei mysterieuze dingen. De verhalen die moeder vertelde toen Ben klein was blijken waar te zijn...

2) Dad's Army (bios)

Ik geloof dat ik de serie Dad's Army (over een groep reservisten tijdens WWII) wel eens gezien heb toen ik klein was, maar ik kan me er weinig van herinneren. Deze film is natuurlijk de zoveelste 'reboot', maar wel een super leuke! De cast, met o.a. Bill Nighy, Catherine Zeta-Jones en Michael Gambon, heeft er overduidelijk zin in, er zit geinige Britse humor in - kortom, het lijkt lekker weg. Ik heb in ieder geval erg hard (en veel) gelachen!

"She can't be a spy - she's a woman!"

3) What we do in the shadows

Deze film is al vaak besproken tijdens mijn werk het werd dus tijd 'em eens te zien. What we do in the shadows is een 'mockumentary' over een groepje vampieren in het hedendaagse Wellington, Nieuw Zeeland. We volgen hun dagelijkse beslommeringen en pogingen om mee te doen in de maatschappij. Ik moest er even inkomen, maar O - M - G wat een toffe film! :D Hij komt met stip in mijn lijstje van favoriete komedies, ik heb meerdere malen in een deuk gelegen ;) (en ik keek 'm alleen, dus dat zegt wat). "We're werewolves, not swearwolves!"

Een film met een breiende vampier, that's the way to my heart...


Een film die ik zeker vaker wil gaan zien...

4) Deadpool (bios)

Deadpool verdient sowieso een prijs voor de meest geniale marketingcampagne van het jaar. De romkom-achtige poster (True Love Never Dies), hoe kom je erop?! Ik heb deze film (hoe romantisch, lol) op Valentijnsdag gezien en er zaten nog vrij veel setjes in de zaal. ;)

Het risico van zo'n uitgebreide (en creatieve) reclamecampagne is natuurlijk dat de film tegenvalt - maar gelukkig is dat niet zo. Deadpool is lomp, grappig, grof, flitsend en fris - het begint al met de openingscredits, waarin het hele concept van een superheldenfilm op de hak wordt genomen. En er wordt wel meer belachelijk gemaakt, tot aan Ryan Reynolds aan toe. Die is trouwens geknipt voor de rol!

5) View from the Top


Netflix komt af en toe met een suggestie waarvan je denkt: wat is DIT nu weer? Als bestie Rianne er niet bij had gezeten had ik 'm niet aangeklikt, maar uiteindelijk was dit best een geinig cheesy geval. Gwyneth Paltrow speelt een plattelandsmeisje dat dolgraag de wereld wil zien, als stewardess. Maar dat gaat (uiteraard) niet over rozen, en ze moet de keuze maken tussen carrière en liefde (Mark Ruffalo). De pakjes zijn heerlijk fout, het verhaal idem dito, Christina Applegate en Candice Bergen hebben een geinig bijrolletje - kortom, de film is zo fout dat ie weer goed is. ;)

6) Burlesque

Ik had de smaak van 'goed fout' te pakken, vandaar dat ik Burlesque aanklikte. Ik hou wel van een musical op zijn tijd, en ik kan op zich de muziek van Christina Aguilera best aanhoren - althans, dat dacht ik. Wat is ze een brulboei in deze film zeg, zonde...
Het acteren van zowel 'Xtina' als Cher is nog niet zo heel slecht, maar aangezien het verhaal niet zo denderend is viel het toch een beetje tegen. De dansjes en pakjes waren nog wel een pluspunt... en Stanley Tucci, niet te vergeten.

2 opmerkingen:

  1. Yay, Song of the Sea! Ik dacht eerst dat jij hem aan míj had aangeraden, maar ik ben blij dat ik hem gekeken heb en dat jij hem ook tof vond! En die vampier-film moet ik ook snel kijken, mijn vrienden vonden hem ook hilarisch én raadden hem me aan (en dat gebeurt niet vaak).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus ik kan What we do in the shadows in je volgende update verwachten? ;)

    BeantwoordenVerwijderen