maandag 22 februari 2016

Werken, werken, werken en nog meer werken...

Januari en februari zijn niet de meest spannende maanden van het jaar en ik ben blij dat het best snel voorbij gaat. Mijn weken bestaan voornamelijk uit werken, werken en nog meer werken, aangevuld met twee avonden lesgeven, een avond schrijfcursus en her en der wat sessies in de sportschool.

Als ik er naar kijk word ik al moe en het verbaast jullie vast niet dat ik behoorlijk uitgeblust op mijn bed zit als ik dit schrijf. De afgelopen twee weken heb ik 6 dagen per week gewerkt, gedeeltelijk als overtime en ook zodat ik deze week maar 4 dagen hoef. M'n bestie komt op bezoek, jeej! Ik moet er wel voor zorgen dat ik energie heb als ze er is. ;)

De dagen waren behoorlijk inwisselbaar, maar het heeft me wel laten zien dat ik de juiste keuze heb gemaakt in de zomer weer terug te komen naar Nederland. Want hoe moe ik ook was, van de lessen op maandag en dinsdag kreeg ik weer een flinke dosis energie. (dat die energie de dag erop weer foetsie was neem ik voor lief).

Dat is uiteindelijk waar het om draait: iets doen dat je vooral energie oplevert, in ieder geval meer dan het kost. Natuurlijk, we hebben allemaal zo onze mindere dagen maar ik heb de afgelopen weken nogmaals gerealiseerd dat lesgeven mijn passie is. Ik heb twee ontzettend leuke groepen: de vier planologie studenten waren zo enthousiast over het 'Ruimte voor de Waal' project bij Nijmegen dat ze vroegen hoe de treinverbinding is vanaf Amsterdam en van mijn nieuwe Level 1 klasje zijn 7 van de 9 studenten van plan volgend jaar naar Nederland te gaan voor hun studie. Motivatie genoeg dus, en het creƫert meteen een super leuke en relaxte sfeer.

2 opmerkingen:

  1. Supercool Anneke! Soms moet je inderdaad iets anders doen om te kunnen zien wat je echt wilt. Veel plezier met Rianne deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Er zal vast wel het een en ander voorbij komen op Facebook... ☺

      Verwijderen