zondag 4 oktober 2015

Cinema Challenge (9)

En toen was het opeens OKTOBER! De afgelopen maand was niet super spannend wat betreft films die ik per-se wilde zien, even een beetje rust in de opmaat naar najaar/winter. De teller bleef steken op 2:

1) Pixels (avontuur/ comedy)

Ik zie mezelf niet als gamer - maar ik speelde uiteraard de classics in de 90's, zoals Tetris, Space Invaders, Commander Keen etc. Het verhaal van Pixels sprak me dus wel aan, namelijk dat commputerspelletjes tot leven worden gebracht om de aarde te verwoesten. Een voormalig game-kampioen wordt ingeschakeld om de wereld te redden, met allerlei hilariteit tot gevolg. Ik heb mij prima vermaakt met Pixels: het ziet er allemaal prima uit, Adam Sandler is voor de verandering eens vol te houden en het rolletje van Peter Dinklage is heerlijk over the top. Dat Kevin James (die gast van the King of Queens) de president van de Verenigde Staten speelt neem ik dan maar op de koop toe. ;)



2) Me and Earl and the Dying Girl (drama/ comedy)

De zoveelste tienerfilm-over-kanker, maar dan wel net iets anders. Waar films als the Fault in our Stars een romantische invalshoek hebben, krijgen de jongen (me) en het meisje (de dying girl) geen relatie. Wel zo verfrissend, moet ik zeggen. Het is ook niet alleen maar kommer, kwel en tranen in deze film: er valt genoeg te lachen om de droogkomische situaties waar Greg, Earl en Rachel in terecht komen. Het is een heerlijk sarcastische tragikomedie over een wereldvreemde jongen die door zijn moeder verplicht wordt om op te trekken met een meisje dat leukemie heeft. Er ligt ook een behoorlijke hipstersaus overheen, met referenties naar obscure filmmakers en quirky montage. Ik had graag meer van Greg & Earls filmpjes willen zien, zoals Gross Encounters of the Turd Kind, Crouching Housecat, Hidden Housecat en A Sockwork Orange. :P

2 opmerkingen:

  1. Twee films waar ik ook benieuwd naar ben! Ik vond Adam Sandler in Blended ook verrassend goed uit te houden, moet ik zeggen. Maar Pixels klinkt wel als een film die ik niet alleen moet kijken, wat ik meestal doe met films. Bij Me & Earl is Olivia Cooke een fijne bijkomstigheid, en Nick Offerman (Greg's Dad volgens IMDB) vind ik ook een hilarisch acteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nick Offerman is zo grappig in deze film! Ik vind hem echt cool :) Het was mijn eerste kennismaking met Olivia Cooke, waar zit zij nog meer in dan?

    BeantwoordenVerwijderen